Mai multe locuri în școli, creșe și grădinițe, de anul viitor, în Cluj / 71 de clase în plus la privat

Mai multe locuri în școli, creșe și grădinițe, de anul viitor, în Cluj /  71 de clase în plus la privat

Inspectoratul Școlar Județean Cluj a elaborat proiectul planului de şcolarizare pentru anul școlar 2024-2025. 

IȘJ Cluj crește numărul de locuri, pentru anul școlar 2024-2025,atât în creșe și gădinițe, cât și în școli.

Consiliul de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Cluj a aprobat, pentru anul școlar viitor, următoarele cifre de școlarizare:

  • Învățământul antepreșcolar: 140 de grupe, cu 23 de grupe mai multe, față de anul școlar în curs;
  • Învățământul preșcolar: 304 grupe cu Program Normal, 549 grupe cu Program Prelungit, cu 41 de grupe mai mult față de anul școlar în curs;
  • Învățământul primar: 1480 clase, din care 332,4 clase pregătitoare;
  • Învățământul gimnazial:1091 clase, din care 265,5 clase a V-a, cu 8 clase mai multe față de anul școlar în curs și 6 clase cu Frecvență redusă, din care 1,33 clase a V-a;
  • Pentru învățământ liceal, au fost alocate 231 clase a IX-a, cu 12 clase mai mult, față de anul școlar în curs, având în vedere numărul, în creștere, al elevilor  din clasa a VIII-a, înscriși în anul școlar 2023-2024, respectiv 5.664, conform datelor înregistrate în SIIIR, la nivelul județului Cluj, la care se adaugă, în medie, 150 de elevi veniți din județele limitrofe, având în vedere anumite specializări existente doar în liceele vocaționale clujene și liniile de predare, inclusiv în limbile minorităților naționale. Aceste clase sunt repartizate astfel: 203 clase a IX-a cu predare în limba română, 3 clase a IX-a cu predare în limba germană, 25 clase a IX-a cu predare în limba maghiară. Din punctul de vedere al distribuției pe filiere, profiluri și specializări, ponderea claselor se prezintă astfel: 96,5 de clase învățământ liceal teoretic; 25,5 de clase învățământ liceal vocațional; 55 de clase învățământ liceal tehnologic; 54 de clase învățământ profesional și dual.
  • Învățământ seral și învățământ cu Frecvență redusă: 44 de clase seral, din care 2 clase a IX-a și 15 clase a XI-a;  5 clase cu Frecvență redusă, din care 1 clasă a IX-a;
  • Învățământ postliceal și de maiștri: 47 de clase învățământ postliceal, din care anul I-23 de clase (18 de clase la zi și 5 clase la seral); 11 clase de maiștri, din care anul I-6 clase ( 2 clase la zi și 4 clase la seral);
  • Învățământul special: 203 clase;
  • Pentru învățământul particular, unitățile de învățământ au propus 636 clase, cu 71 de clase mai mult față de anul școlar 2023-2024.

Au fost aprobate, de asemenea, clase pentru funcționarea sub efectivul minimum legal, precum și clase cu predare în regim simultan în localitățile în care unitățile de învățământ preuniversitar sunt unice la nivelul UAT-urilor, iar copiii și elevii nu au alte posibilități de școlarizare.

Totodată, pentru cluburile sportive, cluburi și Palatul Copiilor Cluj sunt prevăzute 8384 de locuri.

„Elaborarea Proiectului planului de școlarizare este cea mai importantă activitate de pregătire a anului școlar următor. În funcție de numărul grupelor și al claselor aprobate pentru fiecare unitate de învățământ preuniversitar, se realizează proiectul de încadrare cu personal didactic și se publică lista posturilor vacante ce urmează a fi ocupate în cadrul etapelor de mișcare a personalului didactic, de asemenea,  se comandă manuale școlare și se iau decizii organizatorice la nivelul unităților de învățământ”, a declarat Marinela Marc, inspector școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Cluj.

Conform IȘJ Cluj, proiectul planului de școlarizare pentru anul școlar 2024-2025 a fost elaborat în conformitate cu „Metodologia privind fundamentarea cifrei de școlarizare pentru învățământul preuniversitar de stat pentru anul școlar 2024-2025”, aprobată prin O.M.E. 6801/12.12.2023, în urma analizării propunerilor venite din partea unităților de învățământ preuniversitar din județ, a  solicitărilor agenților economici pentru clasele de învățământ tehnologic, profesional și dual, a promovabilității la examenul de bacalaureat și a datelor rezultate din chestionarea opțiunilor elevilor din clasele a VIII-a, privind continuarea studiilor în învățământul liceal sau profesional.

Comenteaza