Directori de firme şi experţi în business, încă de pe băncile şcolilor

Directori de firme şi experţi în business, încă de pe băncile şcolilor
Colegiul Tehnic Napoca vine cu o metodă interactivă de învăţare în cea de-a doua ediţie a „Târgului de Primăvară al Firemlor de Exerciţiu”. 37 de firme fictive din 9 judeţe, gândite de elevi de clasa a XI-a şi a XII-a şi-au expus standurile vineri la Expo Transilvania, iar tinerii au avut ocazia să-şi prezinte ofertele ca într-un cadru real.

Firma de exerciţiu este o metodă interactivă de învăţare pentru dezvoltarea spiritului anteprenorial, o concepţie modernă de intergrare şi aplicare interdisciplinară s cunoştinţelor, o abordare a procesului de predare-învăţare care asigură condiţii pentru aprofundarea practică a competenţelor dobândite de elevi în pregătirea profesională. Este vorba despre copii din învăţământul tehnologic care învaţă la modulele teoretice despre managementul afacerii, întermeiera şi promovarea unei firme.

„Cred că este o metodă foarte bună pentru educaţia antreprenorială a acestor copii şi din astfel de manifestări învaţă mult mai mult decât din cele două, trei ore petrecute în sala de clasă pentru că ei se pregătesc foarte bine şi, asemena firmelor reale, au cataloage de produse, oferte, flyere, chitanţieră, încheie tranzacţii, scriu facturi. Este foarte mult entuziasm la copii, s-au pregătit mult, unii au călătorit toată noaptea, dar şi-au dorit să fie aici şi le mulţumim că au răspuns invitaţiei la o astfel de manifestare care reprezintă, în primul rând, un câştig pentru ei pentru că au posibilitatea să facă schimb de practici, să înveţe din activitatea colegilor lor şi, cine ştie, poate după terminarea liceului să devină chiar antreprenori în domeniul serviciilor în turism", a spus Marinela Marc, directorul Colegiului Tehnic Napoca.

Elevii sunt jurizaţi de un grup de profesori din mediul academic de la Facultatea de Business şi Facultatea de Comunicare din cadrul Universităţii Babeş-Bolyai şi de la Facultatea de Ştiinţe Economice din cadrul Universităţii Dimitrie Cantemir, iar prezenţi vor fi şi angajatori de la agenţii de turism. Tinerii vor fi premiaţi pentru cel mai bun stand, cea mai bună prezentare a firmei, cele mai bune materiale promoţionale şi cea mai bună comunicare şi negociere în afaceri, iar Facultateade Ştiinţe Economice oferă câştigătorilor din clasa a XII-a vouchere pentru reducere în plata anilor de studiu, pentru cei care vor dori să meargă la această facultate.

„Avem o listă de criterii pentru fiecare secţiune a concursului , iar noi ne ocupăm de partea de comunicare şi negociere în afaceri şi prezentările afacerilor pe care fiecare echipă o face aici. Evaluăm în primul rând modul în care reprezentanţii firmelor de exerciţiu se prezintă, felul în care stabilesc contactul cu oamenii din jurul lor, evaluăm limbajul de specialitate pe care îl folosesc în cadrul conversaţiei şi cunoştinţele pe care ei le au. Standurile pe care le-am descoperit aici sunt ingenioase, creative, arată că elevii au multă iniţiativă, sunt tineri, dinamici, creativi şi pentru un viitor om de afaceri sunt pe drumul cel bun", a spus conf. univ. dr. Valentin Toader de la la Facultatea de Business.

De la firme fictive de turism , la firme care promovează tradiţia românească, produse de supravieţuire, comercianţi de ciocolată şi produse pentru nuntă, standurile create de la zero de elevi atrăgeau atenţia prin originalitate şi culori vii. Fiecare şi-a făcut bine temele şi au luat în serios rolurile de director general, designer, om de marketing sau PR, ca într-o adevărată firmă.

„ Noi promovăm şi explicăm folosirea produselor de supravieţuire şi organizăm diferite ieşiri, traininguri prin care educăm oamenii şi îi învăţăm cum să folosească diferite produse de supravieţuire. Avem un coleg care este foarte pasionat de asta şi face foarte multe drumeţii în natură şi aşa ne-a inspirat şi pe noi, ne-a convins să intrăm în această lume a naturii. Am reuşit să facem cărţi de vizită, pliante, diferite materiale promoţionale, website, avem pagină de Facebook şi avem şi un mini ghid de supravieţuire în care explicăm cum să faci un foc, ce produse care se găsesc în natură este în regulă să consumi şi multe altele. Driectorul general al firmei noastre, cel care ne-a şi inspirat, îşi doreşte foarte mult să studieze în continuare domeniul afacerilor", a spus Andreea Diana de la Colegiul Economic Transilvania Târgu Mureş.

Firma de exerciţiu în învăţământul profesional şi tehnic, profilul servicii, reprezintă o componentă a curricumului naţional pentru profilul servicii şi a curricumului de dezvoltare locală pentru celelalte profiluri.

Comenteaza