Andronescu, pusă pe schimbare. Clasa 0 devine clasa I şi clasa a IX-a intră la gimnaziu. Noile Evaluări Naţionale

Andronescu, pusă pe schimbare. Clasa 0 devine clasa I şi clasa a IX-a intră la gimnaziu. Noile Evaluări Naţionale

Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, propune o nouă schemă pentru structura sistemului de învăţământ din România.

Potrivit propunerii făcute vineri de ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, prima schimbare va fi redenumirea clasei pregătitoare. Aceasta se va numi ”clasa întâi”.

”Clasa întâi este aici ceea ce este azi clasa pregătitoare. Asta pentru că în mentalul colectiv a intrat din păcate cu clasa zero. Ceea ce este total greșit, cum să fie un copil clasa zero?”, a motivat Andronescu propunerea de redenumire a clasei pregătitoare, scrie edupedu.ro.

Schema prezentată ca propunere  de ministrul Educației arată că nu va mai exista o clasă pregătitoare, ci elevii intră direct, de la grădiniță, în clasa întâi, la vârsta de 6 ani.

Clasele din ciclul primar clasic vor fi I-III, urmând ca la clasa a IV-a elevii să aibă în continuare învățător, dar și profesori.

”La clasa a 5-a vom introduce și profesori, la limbile străine. Vom avea și o evaluare pentru că am stabilit niște competențe și trebuie să le și verificăm”, a declarat Ecaterina Andronescu.

Evaluările Naționale noi sunt propuse să aibă loc la clasa a III-a (actuala clasă a II-a) și la clasa a VI-a (actuala clasă a V-a). În prezent Evaluările Naționale au loc la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a.

Clasa a IX-a trece la gimnaziu, prin redenumirea claselor, iar o altă noutate ar fi apariția unui consilier de carieră în schema de la clasele VII-IX.

Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a va deveni Evaluarea Națională de la clasa a IX-a.

Andronescu propune şi introducerea unui an suplimentar de pregătire pentru elevii care nu fac faţă examenului de Evaluare naţională. Ecaterina Andronescu a menţionat că acesta este menit să ajute la recuperarea decalajelor.

"Ne confruntăm de mai mulţi ani de zile cu rezultate nu tocmai fericite la examenul de Evaluare naţională, după clasa a VIII-a. Cei care nu promovează acest examen merg în continuare, parcurg fie studiile de profesionalizare, fie studiile liceale şi ne trezim că nu promovează examenul de Bacalaureat. De ce? Pentru că marea lor majoritate nu reuşesc să recupereze decalajele pe care le-au înregistrat faţă de programa pe care au parcurs-o. Ca urmare, nu putem să mergem mai departe şi să ne facem că aceste lucruri nu sunt aşa. De aceea, vom încerca, pe de o parte, în interiorul ciclului, prin evaluare şi prin remediere, să eliminăm aceste lacune şi, în măsura în care pentru unii nu vom reuşi, gândim că pentru ei poate anii de gimnaziu nu sunt suficienţi şi atunci putem să gândim un an suplimentar", a spus ea.

 

Comenteaza