Tren de lux adus din Danemarca, pe ruta Cluj – Oradea

Tren de lux adus din Danemarca, pe ruta Cluj – Oradea
Așa arată automotorul care va circula între Cluj și Bihor | Foto: Club Feroviar

Societatea feroviară Astra Trans Carpatic (ATC) Arad a anunțat că în decembrie va lansa o cursă cu automotoare de lux pe traseul Timişoara – Arad – Oradea – Cluj.

Compania a pus în circulaţie sâmbătă primul automotor achiziţionat, pe ruta Timişoara – Arad - Satu Mare - Baia Mare, oferind condiţii considerate de lux de către pasageri, transmite News.ro. Primul tren automotor cumpărat de la Căile Ferate din Danemarca a fost pus în circulaţie pe ruta Timişoara - Arad - Satu Mare - Baia Mare.

Omul de afaceri Valer Blidar, care controlează compania feroviară şi fabrica de material rulant Astra Vagoane Călători Arad, a declarat că au fost investiți 20 de milioane de euro pentru rute noi, în special regionale. Compania vrea să asigure un transport regional rapid și confortabil. Garniturile sunt compuse din două vagoane articulate, cu o lungime totală de 48 m, au motoare diesel cu emisii scăzute de dioxid de carbon. Capacitatea fiecărei garnituri este de 113 pasageri.

”Este un tren occidental, doar în România şi Danemarca circulă astfel de garnituri. E un automotor destinat liniilor neelectrificate sau electrificate parţial. Am hotărât ca primul tren de acest gen să circule pe ruta Timişoara – Baia Mare, urmând ca din decembrie, odată cu introducerea noului mers al trenurilor, să plece de la Timişoara două trenuri cuplate până la Oradea, de unde să se separe, unul spre Cluj-Napoca, unul spre Baia Mare. Avem în tren zone business şi economic”, explică Valer Blidar.

Vagoanele sunt dotate cu sisteme de informare a pasagerilor, sisteme de entertainment audio-video, cu internet, prize pentru curent electric, instalaţii performante de aer condiţionat şi încălzire. Automotoarele pot circula cu 200 km/h, însă infrastructura din România nu permite acest lucru. Toate biletele pe noua rută, au fost vândute până în noiembrie. Celelalte garnituri cumpărate vor fi puse în circulaţie până în aprilie 2019, urmând să fie deschise rute noi.

ATC a lansat, în 2017, prima sa rută feroviară, Arad - Bucureşti, dar peste vară trenurile circulau până la Mangalia, conform Club Feroviar. A doua rută deschisă este între Bucureşti şi Braşov. ATC operează trenuri InterRegio pe secțiile interoperabile București – Craiova și București – Brașov, în urma contractului de servicii publice încheiat cu Autoritatea pentru Reformă Feroviară.

Pe linia ferată internă Cluj - Oradea operează acum companiile CFR Călători și Transferoviar Călători. La începutul anului, Transferoviar a anulat câteva trenuri de pe acest traseu, ca urmare a lucrărilor la linie.  Principalii jucători pe piața națională de profil erau CFR Călători, Regiotrans, Transferoviar Călători, Interregional Călători și Ferotrans TFI, conform portalului financiar Termene.ro.

Comenteaza