Sindicaliștii Tarom cer exceptarea companiei de la noile măsuri fiscale

Sindicaliștii Tarom cer exceptarea companiei de la noile măsuri fiscale

Sindicatul Unit TAROM cere autorităților exceptarea companiei aeriene de la noile măsuri fiscale (Legea 296/2023) și afirmă că aplicarea acestora ar pune operatorul de zboruri în inferioritate concurenţială.

Sindicatul Unit TAROM solicită autorităţilor exceptarea companiei TAROM de la aplicarea dispoziţiilor Legii nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare deoarece aceste măsuri „vor pune compania în inferioritate concurenţială în raport cu operatorii privaţi din domeniu, într-un mediu concurenţial acerb şi complet liberalizat".

Potrivit sindicaliştilor, aplicarea Legii menţionate ar genera implicaţii negative majore asupra asigurării continuităţii în condiţii de siguranţă a serviciilor de transport aerian ale TAROM şi vor conduce la un impact social negativ asupra angajaţilor proprii.

Sindicaliști Tarom: Masurile fiscale ar pune compania în inferioritate concurenţială

„Prevederile Legii ar urma să instituie condiţii restrictive pentru TAROM, de natură să pună compania în inferioritate concurenţială, deoarece vor conduce la crearea unui cadru de funcţionare necompetitiv în raport cu operatorii privaţi din domeniu, într-un mediu concurenţial acerb şi complet liberalizat în ceea ce priveşte accesul pe piaţa serviciilor de transport aerian şi politicile tarifare, la limitarea dezvoltării şi la adâncirea unui deficit, deja existent, de personal specializat în cadrul companiei, împiedicând angajarea sau menţinerea personalului înalt specializat prin pachete salariale atractive în raport cu oferta din piaţa muncii şi gestionarea flexibilă a bugetului de salarii, în funcţie de necesităţile de operare, dar şi de fluctuaţiile manifestate pe piaţa muncii din domeniul aviaţiei comerciale", menţionează sindicaliştii, într-o scrisoare deschisă adresată Prim-ministrul Romaniei, Marcel Ciolacu, potrivit Agerpres.

Totodată, reprezentanţii Sindicatul Unit TAROM susţin că astfel de restricţii vor avea drept consecinţă „limitarea conducerii executive de a adapta structura organizaţională pentru implementarea cu celeritate a anumitor reglementări internaţionale în domeniul specific al aviaţiei civile, din cauza birocraţiei şi limitărilor bugetare care se impun în cazul entităţilor publice finanţate preponderent sau integral din venituri bugetare, însă nu sunt specifice întreprinderilor de la care se aşteaptă eficienţă şi competitivitate".

„Obiectivul fundamental al unei companii aeriene comerciale de linie este de a transporta pe calea aerului, în mod regulat, pasageri şi marfă în condiţii de siguranţă, securitate şi profitabilitate, cu respectarea condiţiilor de certificare din certificatul de operator aerian şi ale reglementărilor în baza cărora a fost emis acest certificat", se menţionează în document.

Conform sursei citate, TAROM este o întreprindere publică finanţată integral din venituri proprii, care acţionează într-o piaţă concurenţială, în permanentă schimbare. Astfel, restricţiile impuse prin prevederile Legii, care pot fi explicabile în cazul unor întreprinderi publice care acţionează într-o piaţă neconcurenţială, în cazul TAROM vor împiedica derularea eficientă a activităţilor economice.

Sindicat: „Tarom nu va putea deveni profitabilă în aceste condiții concurențiale”

„TAROM nu va putea deveni profitabilă în aceste condiţii concurenţiale, în care operatorii aerieni privaţi concurenţi, români sau străini, nu trebuie să facă faţă unor condiţii restrictive în gestionarea resurselor umane, materiale şi tehnice, astfel că se impune exceptarea Companiei Naţionale de Transporturi Aeriene Române - TAROM S.A. de la aplicarea prevederilor prin care operatorul aerian naţional va fi pus în dezavantaj concurenţial, ca urmare a imposibilităţii de a asigura un regim de normalitate în vederea soluţionării operative a cerinţelor pieţii", susţin sindicaliştii.

De asemenea, punerea în aplicare de către TAROM a acestor dispoziţii ar periclita programul de restructurare derulat de TAROM, notificat Comisiei Europene.

„Procesul de restructurare a personalului TAROM a fost demarat în luna ianuarie 2021 şi a fost finalizat în luna august 2023, înainte de adoptarea Legii nr. 296/2023", mai arată documentul.

Astfel, pentru elaborarea noii structuri organizaţionale s-a procedat la analiza volumului de activitate şi a gradului de încărcare a salariaţilor pentru fiecare structură din cadrul companiei, iar definirea noii organizaţii şi dimensionarea acesteia s-a făcut în funcţie de volumul de activitate previzionat şi strategia viitoare.

Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române - TAROM a fost înfiinţată în 1954 şi a crescut în acelaşi timp cu aviaţia românească. TAROM îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor şi este membră a Alianţei SkyTeam din 25 iunie 2010.

Comenteaza