Foto Se conectează autostrăzile Clujului. Grecii de la Aktor: "Terminăm lotul 2 din A10 anul acesta"

Se conectează autostrăzile Clujului. Grecii de la Aktor: "Terminăm lotul 2 din A10 anul acesta"
Autostrăzile A10 și A3 vor fi conectate la A1
Se unesc autostrăzile Clujului. Grecii de la Aktor: "Terminăm lotul 2 din A10 anul acesta"
Se unesc autostrăzile Clujului. Grecii de la Aktor finalizează lotul 2 din A10
Se unesc autostrăzile Clujului. Grecii de la Aktor finalizează lotul 2 din A10
Se unesc autostrăzile Clujului. Grecii de la Aktor finalizează lotul 2 din A10
Se unesc autostrăzile Clujului. Grecii de la Aktor finalizează lotul 2 din A10
Se unesc autostrăzile Clujului. Grecii de la Aktor finalizează lotul 2 din A10

Autostrăzile Transilvania (A3) și Sebeș - Turda (A10) vor fi conectate anul acesta de Autostrada București - Nădlac (A1) prin deschiderea lotului 2 din magistrala rutieră dintre județele Cluj și Alba, conform antreprenorului general Aktor. Precizările grecilor vin ca urmare a acuzațiilor ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, total nemulțumit de activitatea contructorului. 

Un segment al A10, lotul 2 Sântimbru - Aiud - Rădești (km 17 + 000 - km 41 + 250), va fi deschis traficului până la sfârșitul acestui an, susțin reprezentanții companiei grecești. Antreprenorul lotului va accelera lucrările pe segment pe baza unui calendar specific.

“În prezent, se lucrează intens pe taluzurile de poduri, ridicarea și așezarea grinzilor pe toate podurile, turnarea straturilor de balast stabilizate, precum și la structurile din beton, jgheaburi și pereți de susținere.

Lucrările de asfalt sunt planificate să înceapă la primii 7 km din totalul de 24 km al lotului 2 în 25-30 iunie, în timp ce o forță de muncă de peste 450 de persoane, cu 120 de camioane și peste 80 de mașini mecanizate execută în prezent lucrări pe segment”, transmit reprezentanții constructorului.

"Suntem mândri să vedem cum de zi cu zi ne apropiem de finalizarea acestui proiect de importanță majoră nu numai pentru compania noastră, ci și pentru economia românească, a cărei dezvoltare contribuim cu toți prin capabilități și capacități", a declarat Alexandros Exarchou, director general al Aktor.

Grecii au spus că până la sfârșitul anului, lotul 2 al A10, de 24 km, va fi deschis traficului, permițând legătura rutieră între Coridorul IV, A1 Sibiu - Deva și A3 Câmpia Turzii - Gilău.

“În același timp, municipalitățile Alba Iulia, Teiuș și Aiud vor fi conectate, cu o serie de beneficii semnificative pentru comunitățile locale înconjurătoare, cum ar fi ameliorarea traficului de tranzit, reducerea poluării fonice și a aerului, precum și, cel mai important, îmbunătățirea siguranței rutiere”.

Autostrada Sebeş - Turda are 70 km şi trebuia să fie gata încă din 2016. Ea este împărţită în patru loturi, ultimele două fiind deschise circulației în vară: Aiud – Decea (12,5 km) și Decea – Turda (24,3 km). Lotul 1 (Sebeș - Pârâul Iovului) are 17 km, iar lotul 2 (Pârâul Iovului – Aiud), 24,3 km. Costul total al autostrăzii se ridică la 420 de milioane de euro, fără TVA.

Aktor are patru proiecte în curs de construcție în țară: Drumul Național Baia Mare – Sighetu Marmației, Calea Ferată Brașov – Simeria (secțiunea Micăsasa - Coșlariu), A10 și calea Ferată Ilteu – Gurasada 2C. Compania face parte din grupul Ellaktor, care acționează în construcții, infrastructură, proiecte industriale și de clădiri, energie solară, exploatarea carierelor, management de proiect, având în subordine 18.500 de persoane, inclusiv la subcontractori.

Amenințați cu ruperea contractului 

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, s-a arătat nemulţumit, joi, de lotul 2 al A10, declarând că va rezilia contractul cu firma care se ocupă de construcţie dacă până la sfârşitul lunii iunie nu vine cu actele de subcontractare sau cu dovada utilajelor în şantier. VEZI Ministrul amenință cu rezilierea contractelor. „Sunt contracte încheiate din 2014 care trebuiau să avanseze în 36 de luni, nu trebuiau terminate de execuţie şi proiectare, iată că ne aflăm în 2019. cei care vor alege să lucreze cu această firmă trebuie să insiste să fie declaraţi ca subcontractori oficiali la Compania Națională de Autostrăzi să poată face plăţile direct către subcontractori şi să nu existe impedimente”, a declarat Cuc. 

Comenteaza