Prețurile mașinilor electrice ar putea ajunge la nivelul celor pe benzină în 2023

Prețurile mașinilor electrice ar putea ajunge la nivelul celor pe benzină în 2023

Scăderea preţurilor la maşinile noi împinge în jos şi preţurile vehiculelor electrice de ocazie.

Scăderea preţurilor pentru materiale precum litiul şi cobaltul au ajutat, de asemenea, la scăderea preţurilor. Preţul litiului utilizat în baterii a scăzut cu 20% de la vârful atins în noiembrie, deşi metalul costă încă de două ori mai mult decât la sfârşitul anului 2021.

Cobaltul a scăzut cu mai mult de jumătate din luna mai, în parte pentru că producătorii de automobile vând unele modele care nu îl necesită, reducând cererea.

Noile mine de litiu încep să producă minereu, ceea ce ar putea menţine preţurile blocate. Sigma Lithium va începe să livreze materie primă de la un sit din Brazilia către LG Energy Solution, principalul său client, încă din aprilie, a declarat într-un interviu Ana Cabral Gardner, directorul executiv al Sigma Lithium. Site-ul va fi prima sursă nouă de litiu din America Latină din ultimii ani, potrivit NewYorkTimes.

Aceste avantaje ar putea dispărea din cauza unor noi probleme legate de lanţul de aprovizionare. Litiul rămâne o resursă limitată, iar preţurile ar putea creşte din nou. Începând de luna viitoare, noile reglementări pentru creditele fiscale de 7.500 de dolari vor impune ca bateriile pentru maşinile electrice să fie fabricate în Statele Unite, Canada sau Mexic cu materii prime din America de Nord sau dintr-un alt aliat comercial al SUA. Nu este clar câte vehicule vor îndeplini aceste cerinţe.

În acest moment, creditele fiscale din Legea privind reducerea inflaţiei sunt disponibile pentru vehiculele asamblate în America de Nord, ceea ce îi protejează parţial pe producătorii auto americani de concurenţi precum Hyundai.

Ioniq 5 al companiei s-a vândut bine, dar este importat din Coreea de Sud. Hyundai construieşte o fabrică în Georgia care va începe să asambleze vehicule electrice în 2025.

Departamentul Trezoreriei, care este responsabil de aplicarea Legii privind reducerea inflaţiei, a cedat în această lună în faţa lobby-ului industriei auto şi a clasificat mai multe crossovere populare ca S.U.V.-uri şi nu ca sedanuri.

Acest lucru permite ca vehicule precum Mustang Mach-E şi toate versiunile Modelului Y să se califice pentru credite fiscale dacă se vând pentru 80.000 de dolari sau mai puţin.

Înainte de această schimbare, Mustang şi versiunile mai uşoare ale Modelului Y erau clasificate ca sedanuri, supuse limitei de 55.000 de dolari.

Decizia înlătură o parte din presiunea asupra constructorilor auto pentru a menţine preţurile scăzute. Tesla a majorat rapid preţul Model Y cu 2.000 de dolari. Ford a declarat că nu intenţionează să majoreze preţurile modelului Mach-E.

Comenteaza