Video Pe Autostrada Sebeș - Turda se repară alunecarea de teren din vară

Pe Autostrada Sebeș - Turda se repară alunecarea de teren din vară
Alunecarea masivă de teren s-a produs în luna iulie | Foto: Unirea

Antreprenorul lotului 1 al Autostrăzii Sebeș - Turda (A10), Impresa Pizzarotti, a început să efectueze lucrări în zona alunecării de teren de la Alba Iulia Nord din dealul de la Pârâul Iovului.

Acesta a început să excaveze și să ridice pământul rezultat în urma alunecării. În zona viitorului nod rutier Alba Iulia Nord, mai precis în dealul de la Pârâul Iovului, a avut o alunecare masivă de teren în urma ploilor abundente din iulie. Pământul a plecat cu tot cu ancorele și celelalte mijloace de susținere puse de către constructor, taluzul ocupând o parte din corpul viitoarei autostrăzi, conform Unirea.

„Din cauza ploilor abundente din ultimele zile, pe Lotul 1 al A10, km 16+30, a avut loc o pierdere locală de stabilitate a taluzului. Echipa de specialiști formată din experți ai Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și ai antreprenorului a constatat, la fața locului, că alunecarea de suprafață a taluzului nu a afectat corpul autostrăzii.

După definitivarea expertizei tehnice în lucru, se va adopta soluția de remediere și ulterior se va trece la implementarea acesteia de către antreprenor”, a transmis, după producerea evenimentului, CNAIR. Tot în apropiere de Alba Iulia Nord se turna ultimul strat de asfalt sau stratul de uzură cu un finisor dublu.

A10 va avea 70 km şi va traversa parţial judeţele Alba şi Cluj, fiind împărţită în patru loturi. Primul se întinde pe 17 km, de la intrarea pe autostradă în Sebeş, până la Pârâul Iovului, după Alba Iulia.

Lotul doi are 24,3 km şi se întinde de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud, iar lotul trei, de 12,5 km, de la intrarea în Aiud până la Decea. Ultimul lot are 16,3 km şi se termină în Turda. Loturile 3 şi 4, de la Turda la Aiud, au fost deschise circulaţiei rutiere în 2018.

Valoarea lucrărilor, fără taxa pe valoarea adăugată, este de 541 de milioane de lei pentru lotul 1, de 549 de milioane pentru lotul 2, de 420 de milioane pentru lotul 3, de 470 de milioane pentru lotul 4. Toate sunt finanţate din fondul de coeziune al Uniunii Europene - 85%, şi de la bugetul de stat - 15%.

Comenteaza