Orădenii ajung mai repede la Budapesta decât la Cluj. "Avem avantajul autostrăzilor din Ungaria"

Orădenii ajung mai repede la Budapesta decât la Cluj. "Avem avantajul autostrăzilor din Ungaria"

Municipiul bihorean profită, în atragerea investitorilor, de faptul că este conectat direct la autostrăzile spre Vestul Europei, avantaj pe care Clujul încă nu îl are. 

Abonează-te pe   Poza noua 31.03.2021
Pentru mai multe informaţii de ultimă oră vizitează pagina principală ZIUA DE CLUJ

Avantajul municipiului Oradea este că este legată direct la infrastructura vest-europeană prin A3 şi autostrăzile maghiare, iar de la Oradea se ajunge mai repede la Budapesta decât la Cluj, deşi distanţa este dublă, însă maghiarii au construit mult mai repede infra­structura de mare viteză, spune primarul Oradei, Florin Birta (foto), conform ZF

„Suntem un oraş bine conectat rutier deoarece recent s-a deschis un nou tronson din A3, care este la 10 minute de oraş şi suntem conectaţi de capitalele euro­pene. Activitatea primăriei din ulti­mii 12 ani a contribuit decisiv la dez­voltarea oraşului“.

Oradea a atras investiţii de peste 1 miliard de euro în ultimii 12 ani, atât sub forma fondurilor europene cât şi investiţii în parcurile industriale construite de primărie. „Discutăm de partea de investiţii publice care aduc un plus de oportunităţi pentru a atrage investitori. În ultimele do­uă cicluri de fonduri europene, 2007-2013 şi 2014-2020 am reuşit să investim 650 milioane de euro în proiecte.

Am investit în zone pie­tonale, la drumuri de legătură, poduri, pasaje, totul pentru a creşte calitatea vieţii şi pentru a atrage investitorii să inves­teas­că în oraş. Din 2008 şi până în prezent am dezvoltat patru parcuri industriale. Doar în parcuri valoarea investiţiilor atrase este de 408 milioane de euro, din 2008. Au venit companii care au încredere în administraţie şi au o predictibilitate de a investi aici“.

Primul parc industrial este ocupat integral, al doilea la 60%, al treilea tot integral iar al patrulea este cel mai nou, încă fără chiriași. „Lucrăm la parcurile care nu sunt finalizate integral, la infrastructură, drumuri, piste de bicicletă, apă, canalizare. Un investitor vine şi con­struieşte într-un parc industrial numai când are toate utilităţile la limita de pro­prietate şi încercăm să atragem investitori şi în perioada următoare. Vrem să atragem şi altfel de investiţii faţă de cele deja existente“, a subliniat Florin Birta.

Atragerea de investiţii mari de la BMW, Daimler sau Volkswagen în Ungaria, pot avea succes doar prin susţinerea autorităţilor locale, pornind de la lucrări mari în ceea ce priveşte infrastructura sau ajutoarele de stat.

„Când discutăm de investiţii precum BMW, noi, ca administraţie locală nu putem face nimic, avem nevoie de implicarea administraţiei centrale. Noi suntem în concurenţă directă cu Debrecen pentru atragerea de investiţii străine şi nu o dată am avut investitori care au venit, au văzut, au fost mulţumiţi, dar s-au dus acolo pentru că acolo guvernul maghiar a venit cu ajutoare de stat mai consistente, iar noi aici, ca administraţie locală,nu avem niciun cuvânt de spus“, spus primarul din Oradea. 

Global Vision a dezvoltat la Oradea fabrica pentru compania IWIS care a intrat pe piaţa românească şi a semnat un contract de închiriere pe 15 ani pentru dezvoltarea şi livrarea la cheie a unei fabrici noi în Oradea, o dezvoltare de tip greenfield. De la acest obiectiv vor pleca componente auto şi către noua fabrică BMW din Debrecen. Valoarea investiţiei în această fabrică va depăşi 10 milioane de euro. BMW a luat în calcul şi România pentru construcţia unei uzine auto, însă decizia finală a vizat Debrecen.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Loading...
Comenteaza