Nou BLOCAJ pe Autostrada Transilvania. Licitația pentru secțiunea cu Tunelul Meseș se anulează

Nou BLOCAJ pe Autostrada Transilvania. Licitația pentru secțiunea cu Tunelul Meseș se anulează

Directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, a declarat că licitația pentru secțiunea de 41 de kilometri din Autostrada Transilvania ce include Tunelul Meseș va fi anulată.

„Anul trecut am avut o procedură similară, a amintit-o domnul ministru, Lugoj – Deva lotul 2, o procedură la care am luat decizia de a anula tot, am relansat-o într-un timp record, și ca dovadă, în câteva luni am avut contract semnat cu un antreprenor serios. Aceeași procedură o vom aplica acum și pentru ceea ce înseamnă Tunelul Meseș”, a declarat șeful CNAIR.

Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a spus că formatul licitației pentru Tunelul Meseș reprezintă „o prostie de modalitate de a face licitații”, care a adus numai „bătai de cap”.

„Acolo a fost o procedură pe care eu nu o mai accept să se desfășoare la Ministerul Transporturilor. La Margina – Holdea, am avut o procedură cu precalificare și apoi am ajuns tot la o procedură normală”, a explicat Grindeanu, potrivit Economica.net.

Revenind la cazul Tunelului Meseș, șeful Transporturilor a amintit că e o procedură cu precalificare unde s-au calificat șase constructori, după care au fost contestații că „de ce s-au calificat șase, care abia spre finalul anului trecut au fost soluționate”. Acum ar trebui făcută o licitație doar cu cei șase, doar că vorbim de niște prețuri și indicatori tehnnico – economici din 2020, a subliniat Grindeanu.

„Dacă am fi avut o licitație normală, am fi putut să o suspendăm, să actualizăm așa cum s-a întâmplat la metrou la Cluj, și să o reluăm. Din păcate, pentru această procedură avem două variante: mergem așa și toți cei șase vor veni cu prețuri mai mari de peste 115% cât permite legea, sau o anulăm de acum, refacem indicatorii și mergem pe procedura normală”, a explicat ministrul Transporturilor.

Pe 30 mai 2022, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că a finalizat procesul de evaluare a candidaturilor depuse în cadrul procedurii de atribuire Proiectarea și execuția Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea Secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău Subsecțiunea 3B3: Poarta Sălajului – Zalău, km 25+500 – km 40+637, inclusiv Tunel rutier la profil de autostradă în zona Meseș și Subsecțiunea 3B4: Zalău – Nușfalău km 40+660 (km 40+637 3B3) – km 66+500.

Atunci, pentru contractul estimat la cca 4 miliarde de lei fără TVA au fost selectați candidații:

  • ASOCIEREA MAPA INSAAT VE TICARET A.S. – CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S.
  • ASOCIEREA STRABAG SRL – ACCIONA CONSTRUCCION SA
  • IMPRESA PIZZAROTTI & C S.p.A.
  • ASTALDI SPA
  • ASOCIEREA TEKFEN INSAAT VE TESISAT A.S. – DOGUS INSAAT VE TICARET A.S.
  • ASOCIEREA REC ULUSLARARASI İNŞAAT YATIRIM SANAYİ VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ – ONUR TAAHHUT TAŞIMACILIK INŞAAT TICARET VE SANAYI A.Ş.

Pe tronsonul de autostradă, care are o lungime de 41 km, urmează să fie construite 65 de viaducte, poduri și pasaje și Tunelul Meseș (cu două galerii ) în lungime de 2,89 km și cu 2 benzi de circulație pe sens.

Valoarea estimată a contractului este de 3,926 miliarde de lei (fără TVA) și este finanțat prin fonduri europene nerambursabile (POT).

 

Comenteaza