Video Noi imagini de pe DEx de la Tureni. Cum arată acum șantierul și când se deschide traficul

Noi imagini de pe DEx de la Tureni. Cum arată acum șantierul și când se deschide traficul

Drumul Expres care va lega DN1 în zona Tureni cu Autostrada Transilvania, ar urma să fie dat în circulație foarte în doar câteva săptămâni.

Pasionații de infrastructură au postat noi imagini de pe viitorul Drum Expres Turda - Tureni (DEx4), unde lucrează asocierea condusă de constructorul român Dimex 2000.

Lucrările la noua conexiune a Clujului cu Autostrada Transilvania au debutat în septembrie 2023, iar odată finalizată, aceasta va contribui la diminuarea traficului pe ruta Baciu – Cluj-Napoca – Bulevardul Muncii – Apahida, cât și a celui dintre Gilău și Cluj-Napoca.

O filmare completă a șantierului a fost postată la începutul acestei săptămâni pe canalul de YouTube AlexCDrone:

La începutul acestei luni, reprezentantul firmei Dimex a declarat că partea carosabilă a Drumului Expres va fi finalizată și dată în folosință la 1 iulie 2025, în timp ce lucrările adiacente vor continua până la 25 iulie 2025.

Același termen a fost înaintat și de primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, în urmă cu doar câteva zile.

„Vrem să le dăm clujenilor vestea bună. La începutul lui iulie vom avea finalizată circulația, conectarea Clujului la autostradă. E un proiect pe care puțini au crezut că vom reuși să-l implementăm, să-i asigurăm finanțare. Nu este de ici de colo să reușești să asiguri o finanțare de 160 de milioane de euro. Chiar dacă sunt doar 7 km. Sunt atât de importanți pentru traficul din Cluj-Napoca, cel din Baciu, Turda. La 1 iulie se va redeschide traficul, după care se lucrează la chestiuni adiacente”, a spus Emil Boc, la ZIUA LIVE.

Drumul Expres de la Tureni are o lungime de 5 kilometri și include 7 poduri și viaducte, din care cel mai lung va fi la kilometrul 4 peste Valea Racilor, un viaduct cu 6 deschideri și o lungime totală de 258 de metri din care tablierul are 246 metri. Alți 10 kilometri reprezintă lungimea bretelelor de la nodurile A3 și DN 1 (bretelele vor avea două benzi).

Profilul este de drum expres cu o lățime a benzii de circulație de 3,5 metri, un acostament lat de 2,25 metri și spațiu median de 3 metri lățime unde se montează separatoarele de sens.

Contractul este finanțat prin Programul Transport 2021-2027 și are o valoare de 562,61 milioane de lei (fără TVA).

Comenteaza