Napolact îşi găseşte greu materie primă. Mai puţin lapte disponibil în piaţă

Napolact îşi găseşte greu materie primă. Mai puţin lapte disponibil în piaţă
FrieslandCampina România (FCR), producătorul brandului de lactate Napolact, a înregistrat la finalul anului trecut o cifră de afaceri consolidată de 331 milioane de lei, în creștere cu 4% comparativ cu anul precedent, și a revenit pe profit în urma finalizării programului de consolidare a operațiunilor de producție și a unui program de investiții în cele două fabrici din Cluj-Napoca și Târgu-Mureș.

"Obiectivul nostru a fost acela de a continua eficientizarea întregii activități a companiei după consolidarea sub o singură entitate în cursul anului trecut. În condițiile scăderii generale a cantității de lapte disponibile în piață în 2016, împreună cu fermele partenere din Ardeal am reușit să găsim echilibrul necesar pentru aprovizionare și să reducem impactul fluctuațiilor sezoniere.

Rezultatele ne arată că am acționat în direcția potrivită și vom continua să investim în acest program. În continuare sunt necesare eforturi concertate pentru a susține creșterea producției de lapte materie primă, iar noi ne asumăm partea noastră din aceste eforturi”, a declarat Cornel Cărămizaru, managing director la FCR. 
 
Compania urmărește dacă majorarea consumului impulsionată de creșterea veniturilor și reducerea taxei pe valoarea adăugată va continua. În cursul anului trecut producătorul a integrat activitățile FrieslandCampina, Napolact și Industrializarea Laptelui Mureș într-o singură entitate, FrieslandCampina SA și a consolidat, totodată, raportarea financiară. 

Programul investițional demarat anul trecut, prin care a fost mărită capacitatea de procesare și ambalare și prin care a fost implementat programul de dezvoltare pentru fermierii parteneri din Ardeal, va continua și în acest an prin acțiuni dedicate pentru fabrica din Cluj și continuarea programului adresat fermierilor.

În 2016 compania a extins numărul fermelor din Ardeal de la care colectează materie primă bio pentru brandul Napolact la 60 de producători. FCR face parte din compania olandeză Royal FrieslandCampina, organizație aflată în topul celor mai mari procesatori mondiali de lactate.

Printre companiile importante din piaţa românească figurează Lactalis (afaceri de 839 milioane lei), Friesland (558 de milioane), Danone (484 de milioane), Olympus (338 de milioane), Hochland (216 milioane), Simultan (143 de milioane).

Comenteaza