Model german pentru Cluj: “oraş” expoziţional pe 1 milion mp
- Scris de Kristina Restea
- 19 Noi 2010, 23:26
- Economie
- Ascultă știrea

DISTRIBUIE
Cu 50 ha de spaţii acoperite, 27 de hale, parcări pentru 39.000 de maşini, complexul de la Hanovra atrage peste două milioane de vizitatori pe an.
Expozanţii şi vizitatorii din complexul german de târguri de la Hanovra rezolvă afaceri şi fac negocieri comerciale pe un spaţiu de 1 milion mp, în hale expoziţionale din metal şi sticlă, clădiri-cuburi aşezate în unghiuri nefireşti, imobile cu vederi panoramice sau pe care se caţără vegetaţie întreţinută în stil nemţesc.
Complexul de târguri din nordul Germaniei este aşezat pe principiile unui mic orăşel: cu imobile pentru activităţi, facilităţi de expoziţii, dar şi de relaxare, cu străzi, alei şi indicatoare, restaurante, magazine de suveniruri şi chioşcuri fast-food. Mai mult decât în alte spaţii expoziţionale, hărţile cu hale marcate în culori sunt necesare pentru orientare. Dacă treci de zona de expoziţii, dai de clădirea administrativă, un imobil-turn, în vecinătatea căruia şantierul este deschis: nemţii lucrează la extinderea clădirilor şi spaţiilor de birouri. “Aici se termină zona expoziţională”, avertizează paznicul care este responsabil şi cu gestionarea traficului în sectorul non-expo.
Centrul expoziţional de la Hanovra, cel mai mare complex de târguri din Europa, are 496.000 mp de spaţii acoperite, 58.000 mp de spaţii în aer liber, 27 de hale şi pavilioane. Acesta dispune inclusiv de un centru de conferinţe cu 35 de camere, spaţii libere între hale, zone de relaxare şi parcuri. Facilităţile de expoziţii de la Deutsche Messe Hanovra, cu cele 27 de hale, acoperă 1 milion mp, iar spaţiile de parcare pot asigura locuri pentru 39.000 de maşini. Taxa de parcare în timpul expoziţiilor este de 8 euro/zi.
Vizitatorii pot ajunge aici cu maşinile pe autostrăzi de şase benzi, complexul fiind accesibil şi pe calea ferată (târgul are propria staţie) sau printr-o linie de tramvai care asigură conexiuni rapide cu Aeroportul Hanovra, Gara Centrală şi centrul expoziţional. Trei restaurante cu peste 1.000 de locuri sunt disponibile pentru pauzele de masă ale expozanţilor şi vizitatorilor. “E un orăşel, de fapt, cu organizare germană, care are toate facilităţile necesare unei companii. Ca vizitator poţi să te descurci relativ uşor, după hărţi, indicatoare şi puncte de informare electronice. Chiar dacă îngheţata costă 1,5 euro, merită să vii”, concluzionează un vizitator român după un tur al centrului.
Complexul din Hanovra este locul de desfăşurare al unor evenimente globale cum este Târgul CeBit, unul dintre cele mai mari evenimente specializate în tehnologii digitale, Hannover Messe (tehnologii), EuroTier şi Agritechnica (agricultură) sau Contractworld (arhitectură şi design interior). Organizarea celor mai importante din târgurile desfăşurate aici începe cu luni înainte de data de start a expoziţiilor. “Pentru unele dintre evenimentele noastre durează peste un an doar planificarea şi organizarea. Un târg de dimensiunea CeBIT sau Hannover Messe necesită abilităţi avansate de management de proiect şi afaceri”, susţin oficialii Deutsche Messe.
Venituri anuale de 222 de milioane de euro
Landul Saxonia Inferioară şi oraşul Hanovra deţin câte 49,8% din capitalul Deutsche Messe, organizatorul de târguri care administrează şi centrul expoziţional din oraşul german. Compania a fost înfiinţată în 1947, cu scopul de a contribui la redresarea economică a ţării prin creşterea activităţilor de export. Compania atinge venituri medii de 222 de milioane de euro anual, are peste 850 de angajaţi şi activităţi internaţionale.
Kristina REŞTEA ,Luminiţa SILEA (Hanovra, Germania)
Complexul de târguri din nordul Germaniei este aşezat pe principiile unui mic orăşel: cu imobile pentru activităţi, facilităţi de expoziţii, dar şi de relaxare, cu străzi, alei şi indicatoare, restaurante, magazine de suveniruri şi chioşcuri fast-food. Mai mult decât în alte spaţii expoziţionale, hărţile cu hale marcate în culori sunt necesare pentru orientare. Dacă treci de zona de expoziţii, dai de clădirea administrativă, un imobil-turn, în vecinătatea căruia şantierul este deschis: nemţii lucrează la extinderea clădirilor şi spaţiilor de birouri. “Aici se termină zona expoziţională”, avertizează paznicul care este responsabil şi cu gestionarea traficului în sectorul non-expo.
Centrul expoziţional de la Hanovra, cel mai mare complex de târguri din Europa, are 496.000 mp de spaţii acoperite, 58.000 mp de spaţii în aer liber, 27 de hale şi pavilioane. Acesta dispune inclusiv de un centru de conferinţe cu 35 de camere, spaţii libere între hale, zone de relaxare şi parcuri. Facilităţile de expoziţii de la Deutsche Messe Hanovra, cu cele 27 de hale, acoperă 1 milion mp, iar spaţiile de parcare pot asigura locuri pentru 39.000 de maşini. Taxa de parcare în timpul expoziţiilor este de 8 euro/zi.
Vizitatorii pot ajunge aici cu maşinile pe autostrăzi de şase benzi, complexul fiind accesibil şi pe calea ferată (târgul are propria staţie) sau printr-o linie de tramvai care asigură conexiuni rapide cu Aeroportul Hanovra, Gara Centrală şi centrul expoziţional. Trei restaurante cu peste 1.000 de locuri sunt disponibile pentru pauzele de masă ale expozanţilor şi vizitatorilor. “E un orăşel, de fapt, cu organizare germană, care are toate facilităţile necesare unei companii. Ca vizitator poţi să te descurci relativ uşor, după hărţi, indicatoare şi puncte de informare electronice. Chiar dacă îngheţata costă 1,5 euro, merită să vii”, concluzionează un vizitator român după un tur al centrului.
Complexul din Hanovra este locul de desfăşurare al unor evenimente globale cum este Târgul CeBit, unul dintre cele mai mari evenimente specializate în tehnologii digitale, Hannover Messe (tehnologii), EuroTier şi Agritechnica (agricultură) sau Contractworld (arhitectură şi design interior). Organizarea celor mai importante din târgurile desfăşurate aici începe cu luni înainte de data de start a expoziţiilor. “Pentru unele dintre evenimentele noastre durează peste un an doar planificarea şi organizarea. Un târg de dimensiunea CeBIT sau Hannover Messe necesită abilităţi avansate de management de proiect şi afaceri”, susţin oficialii Deutsche Messe.
Venituri anuale de 222 de milioane de euro
Landul Saxonia Inferioară şi oraşul Hanovra deţin câte 49,8% din capitalul Deutsche Messe, organizatorul de târguri care administrează şi centrul expoziţional din oraşul german. Compania a fost înfiinţată în 1947, cu scopul de a contribui la redresarea economică a ţării prin creşterea activităţilor de export. Compania atinge venituri medii de 222 de milioane de euro anual, are peste 850 de angajaţi şi activităţi internaţionale.
Kristina REŞTEA ,Luminiţa SILEA (Hanovra, Germania)
DISTRIBUIE
Comenteaza