Video Minune pe A10: se lucrează și după alegeri

Minune pe A10: se lucrează și după alegeri
Subcontractorii se mobilizează pe lotul 1 al autostrăzii | Foto: Unirea

Pe Autostrada Sebeș – Turda (A10), lotul 1, antreprenorul italian Impresa Pizzarotti a menținut mobilizarea la un nivel ridicat, chiar dacă au trecut alegerile parlamentare. 

În zona viitorului nod rutier Alba Iulia Nord se lucra la structuri, asfaltări, sistemul de iluminat și sensurile giratorii. Societatea Europe Express turna ultimul strat de asfalt la supratraversarea pe care drumul național o are la A10, conform Unirea.

Pe vechiul amplasament al drumului național este turnat stratul de binder, dar în zona podului metalic se realizează stratul de uzură pentru a se putea lucra la rosturi. Aici, pe vechiul amplasament al drumului național, Elektra Invest (România) lucra la sistemul de iluminat și se făceau pregătiri pentru montarea parapeților.

La nodul rutier Alba Iulia Nord, pe calea 1 (sensul de mers Sebeș – Turda), la pasajul peste calea ferată, bucovinenii de la Baxcom lucrau la armături, urmând ca săptămâna viitoare să realizeze suprabetonările. Elis Pavaje Alba lucra la cele două sensuri giratorii de la Alba Iulia Nord.

Sensul giratoriu existent de la Alba Iulia Nord urmează să fie modificat puțin în ceea ce privește intrările din drumul național și de pe breteaua care face legătura cu autostrada. Se lucra și la noul sens giratoriu din apropiere de localitatea Sântimbru, parte din viitorul nod rutier Alba Iulia Nord.

Acesta va fi utilizat până la terminarea întregului nod pentru fluidizarea traficului spre drumul național și autostradă. La nodul rutier Alba Iulia Nord, mobilizarea era foarte bună, existând șanse reale ca înainte de Crăciun circulația să fie mutată pe vechiul amplasament al drumului național și să fie fluidizată circulația în zonă.

Lotul 1,  între bretelele scurte ale nodului Sebeș și nodul Alba Iulia Nord, lucrare de 110 milioane de euro, s-a deschis traficului în 3 decembrie, pe traseul principal, însă cu o restricție de viteză, la 100 km/h. Lucrarea încă nu este finalizată la conexiuni, pe 2 km. Lotul 2, care va permite rularea doar pe șosele de mare viteză de la Cluj la Sibiu, va fi gata doar anul viitor.

A10 va avea 70 km, fiind împărţită în patru loturi. Primul se întinde pe 17 km, de la intrarea pe autostradă în Sebeş, până la Pârâul Iovului, după Alba Iulia, iar lotul doi are 24 km, de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud. Pe lotul 1 antreprenor general este Impresa Pizzarotti (Italia), iar pe lotul 2, Aktor (Grecia). Loturile 3 şi 4 au fost deschise circulaţiei în 2018.

Comenteaza