Kaufland va taxa pungile de la raionul de legume-fructe

Kaufland va taxa pungile de la raionul de legume-fructe

De la 1 octombrie, Kaufland România a introdus în magazine pungi biodegradabile compostabile (PBC) la raioanele de legume – fructe, vitrina cu servire asistată, produsele care se vând vrac și raionul de pâine.

PBC de la raioanele de legume-fructe și de produse congelate vrac vor putea fi achiziționate la 0,10 lei/ bucata. Kaufland a lansat o invitație către clienți de a limita utilizarea excesivă a pungilor de unică folosință, fie și biodegradabile, și de a contribui prin acest gest la demersurile de a proteja mediul înconjurător. Compania vrea ca majoritatea clienților să vină cu punga de acasă și să reducă astfel deșeurile generate.

Kaufland România a listat o alternativă specială: săculeți reutilizabili pentru cântărirea produselor de la raionul legume-fructe. Ei vor putea fi achiziționați la prețul de 5,99 lei pachetul cu două bucăți. Estimările arată că, prin introducerea acestor măsuri în magazine, cantitatea de plastic de unică folosință, nereciclabil, este redusă cu 40 de tone de ambalaje/ lună.

,,Fiind oferite în mod gratuit atâta timp, ne-am consolidat obiceiul de a considera pungile de unică folosință fără valoare și de aceea să le folosim excesiv, să le irosim, fără să ne gândim că ele au un impact de mediu. Generăm foarte multe deșeuri și este timpul să ne schimbăm obiceiurile la cumpărături. Am listat pungi biodegradabile, însă suntem prima rețea de retail care nu le va oferi gratuit, din dorința de a limita irosirea lor și a transmite clienților un mesaj de responsabilitate”, spune Valer Hancaș, director de comunicare al Kaufland România.

Cum se pot cântări legumele

- fără nicio pungă, punând produsele direct pe cântar, dacă articolul sau cantitatea sau le permite (banane, un pepene galben)
- în punga reutilizabilă adusă de client de acasă
- în noul săculeț reutilizabil pentru legume-fructe, pe care clienții îl pot cumpăra din magazine
- dacă nu au la ei o alternativă reutilizabilă, pot cumpăra PBC din magazin

Studiu comportamentul românilor

- 54% dintre oameni ar prefera pungi biodegradabile la raionul de legume - fructe.
- 8 din 10 obișnuiesc să folosească pungi pentru cântărirea fructelor și legumelor. Doar 20% au un comportament antirisipă: 7% nu folosesc deloc pungă, iar 14% vin cu punga reutilizabilă de acasă.
- 4 din 10 au declarat că introducerea pungilor biodegradabile contra-cost i-ar determina să își schimbe comportamentul de a utiliza excesiv pungi de unică folosință la legume-fructe. Ei fie vor folosi mai puține pungi, fie vor opta pentru pungi reutilizabile, fie vor renunța cu totul la ele.

La nivel european, 100 de miliarde de pungi de plastic sunt folosite într-un an.  Un european utilizează, în medie, 200 de pungi de unică folosință pe an, care adesea ajung în natură. Din ele, 90% sunt pungi subțiri de unică folosință. Noile pungi sunt realizate din amidon de porumb, sunt 100% PBC și conțin un minim 40% materie primă bio obținută din surse regenerabile organice.

Kaufland este singurul lanț de retail care oferă pungi cu certificare TÜV Home OK Compost, complet biodegradabile în condiții obișnuite compostării, acasă, și nu industrial. Spre deosebire de acestea, pungile Industrial OK Compost sunt garantate ca fiind biodegradabile doar într-un centru de compostare industrială.

Pungile respectă standardele europene pentru ambalajele biodegradabile care pot fi transformate în compost. Biodegradarea reduce cantitatea de deșeuri, în timp ce compostul produs poate fi utilizat în scopuri agricole și horticole. De la 1 ianuarie 2020, toate sacoșele tip maieu de la casele de marcat din magazine vor fi înlocuite cu o variantă reutilizabilă.

Schimbările fac parte din demersurile companiei pentru strategia antiplastic demarată la nivelul grupului.  În parcările a 17 magazine sunt aparate automate de reciclare pentru peturi, sticlă, doze de aluminiu. În primele șase luni din 2019 au fost colectate 32 de tone de ambalaje. Până la final de 2021, obiectivul e ca toate magazinele Kaufland din țară să beneficieze de acest tip de infrastructură de reciclare.

Proiectul Kaufland este parte din initiativa REset Plastic, strategie integrată dezvoltată la nivel internațional a grupului Schwarz privind plasticul. Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.270 de magazine în opt țări. Principalii săi competitori în România sunt Auchan, Carrefour, Cora (hipermarketuri), Lidl, Profi, Mega Image, Penny (supermarketuri), Metro, Selgros (cash & carry).

Comenteaza