Influențarea vânzărilor cu ajutorul brandurilor

Influențarea vânzărilor cu ajutorul brandurilor
Influențarea vânzărilor cu ajutorul brandurilor
Influențarea vânzărilor cu ajutorul brandurilor

Odată cu evoluția tehnologiei și accesul oamenilor la diversitate de produse, societatea a evoluat și s-a transformat, totodată fiind schimbat și stilul de viață.

Psihologic vorbind, oamenii doresc să adere la diferite cluburi exclusiviste, să se asocieze cu diferite branduri, să trăiască un anumit standard social, să simtă că aparține unor grupuri de oameni bazate pe diferite pasiuni, nevoi și tradiții de consum.

Românul are un proverb care, de multe ori, se dovedește a fi adevărat: Oamenii care se aseamănă, se adună. Este logic să se întâmple acest lucru pentru că asemănările duc la subiecte de discuție comune. De exemplu, iubitorii de avioane pot discuta pe seama acestei industrii și subiectele nu se vor epuiza niciodată. Cei ce utilizează sau consumă anumite branduri pot discuta / socializa pe seama acestor obieceiuri de consum. Nu trebuie să ne mire faptul că Apple are o comunitate vastă și unită, majoritatea utilizatoriilor făcând parte și dintr-o clasă socială comună. Nu oricine își permite acest brand. 

S-a dovedit de multe ori că brandurile și licențele de marcă vând mult mai bine față de business-urile no name. Oamenii, de regulă, se bazează pe experiența altora atunci când doresc să cumpere un produs, când au în plan să meargă într-o vacanță, atunci când aleg o mașină. Din aceste motive, review-urile sunt cele mai cautate surse de informare în procesul de achiziție.

Din aceste motive, tot mai multe business-uri noi doresc să se asocieze cu branduri puternice din domeniul lor pentru a crește pe piață și pentru a influența decizia de cumpărare a clientului final. Totodată, este mai ușor să crești un business când ai în spate oameni cunoscuți, un brand puternic, o asociere de imagine, față de situația când nu ai pe nimeni și trebuie să investești foarte mulți bani pentru a-ți transforma un business într-un brand. Contează foarte mult nișa și inovația cu care business-urile noi intră pe piață.

Dacă aveți în plan să deschideți un restaurant, poate e mai ușor să obțineți o franciză a unui brand deja cunoscut și atunci asocierea respectivă să vă aducă un plus de notorietate în fața clientului, ceea ce se poate traduce prin vânzări mai mari și atragerea de clienți într-o formă mai ușoară. 

De exemplu, brandul McDonald's este cunoscut la nivel mondial și se știe că multe dintre restaurantele ce poartă acest nume sunt de fapt francizate. Însă clienții știu că, indiferent de restaurantul McDonald's la care aleg să mănânce, ei vor primi aceleași produse la standardele brandului de restaurante fast food.

Un acord de licență renumit a fost făcut între Walt Disney și McDonald's. Au fost perioade când in meniurile Happy Meal puteau fi găsite personaje din desenele animate și filmele marca Walt Disney. 

La fel, brandul Walt Disney a fost folosit sub licență de foarte multe firme producătoare de îmbrăcăminte și încălțăminte, ceea ce le-a adus creșteri în vânzări. 

Când vine vorba de îmbrăcăminte sau încălțăminte, brandurile precum Adidas, Puma, Nike sunt printre cele mai căutate. Oamenii vor să se fie văzuți că poartă produse ce fac parte din mărcile respective. În opinia lor, aceste produse le oferă un statut social în rândul celor din jur. Înainte de toate, produsele originale ale brandurilor menționate oferă un plus de calitate și pentru asta ar trebui să fie căutate, în primul rând.

La nivel global, vedem și asocieri de branduri din diferite industrii. Un exemplu ar echipele sportive sponsorizate de companii aeriene, ceea ce aduce un plus valoare reciprocă brandurilor. Companiile aeriene aleg să sponsorizeze diferite echipe de fotbal și din alte structuri sportive pentru a se bucura de notorietate și expunere, astfel bucurându-se de creșterea vânzărilor. De regulă asocierea se face cu nume mari din lumea sportului, fie că vorbim de sporturi individuale sau de echipă.

În același timp, sportivii au nevoie de echipamente și atunci există o asociere cu brandurile ce produc astfel de produse. Totodată, echipele sportive oferă pe companiilor terțe, pe baza licenței dreptul să producă mărfuri cu numele și sigla echipelor respective. De exemplu, chipa de fotbal Manchester United câștigă peste 115 milioane de dolari din acordurile de licență în fiecare an.

Sunt sportivi care se asociază cu diferite branduri de băuturi, de regulă răcoritoare și energizante. Evident că producătorii plătesc pentru ca respectivii să le facă reclamă, dar asta este încă o dovadă că asocierea de branduri influențează vânzările și evoluția business-urilor. Este la modă acum să vedem campanii cu influenceri din diferite domenii, fie că vorbim de bloggeri, vloggeri, oameni de radio, sportivi, actori, care sunt cooptați în diferite campanii publicitare.

Inclusiv în industria de gambling, marii producători de jocuri de cazinou și, în special, de sloturi solicită licențe de asociere cu diferite branduri, diferiți sportivi, artiști, creatori de conținut, filme și multe altele pentru a produce jocuri cu diferite teme. De exemplu există Slots create cu tema Mad Max Fury. Iubitorii și pasionații de acest film cu siguranță au acordat o mai mare atenție jocurilor de tip slots ce au ca temă respectiva ecranizare. 

La fel cum iubitorii genului muzical rock aleg să practice sloturi ce au ca tema vestita formație Guns N’ Roses. Această libertate de asociere de branduri dintre industrii a dus la diversitatea de produse, lucru benefic pentru consumatori.

Poate aveți tendința să spuneți că branduri precum McDonald's, Coca Cola, Walt Disney sunt branduri ce nu mai au nevoie de reclamă și nici să se asocieze cu alte branduri pentru a crește vânzările. Însă reclama e sufletul comerțului și știm cu toții acest lucru. Cu toate că unele branduri sunt foarte cunoscute, ele nu contenesc în a investi în noi strategii de publicitate.

Indiferent de brand sau business, mereu e nevoie de reclamă și asocierea de branduri este una extrem de utilă și profitabilă. Fie prin acorduri de licență, fie prin colaborări punctuale sau parteneriate de durată, s-a dovedit că toate acestea cresc vânzările pentru că oamenii se asociază cu respectivele mari branduri, pentru că dezvoltă afinitatea de brand și atunci încep să consume și alte produse asociate brandului iubit. 

Comenteaza