Un producător auto de lux ar putea fi vândut. Interesul pentru mașinile companiei s-a înjumătățit

Un producător auto de lux ar putea fi vândut. Interesul pentru mașinile companiei s-a înjumătățit
| Foto: Alexander Migl - commons.wikimedia.org

Grupul Stellantis ia în calcul o posibilă vânzare a Maserati, singura marcă auto de lux din grup.

Grupul auto Stellantis ia în calcul o posibilă vânzare a Maserati, singura sa marcă de lux, în cadrul unei strategii mai ample de restructurare a portofoliului său, care cuprinde 14 mărci, au declarat pentru Reuters două surse apropiate dosarului, potrivit Forbes.

Discuțiile se află într-un stadiu preliminar și sunt parte dintr-un proces de evaluare realizat împreună cu firma de consultanță McKinsey.

„Maserati nu este de vânzare”, însă grupul Stellantis ia în calcul toate opțiunile

Chiar dacă Stellantis a transmis oficial că „Maserati nu este de vânzare”, sursele citate de Reuters afirmă că scenariul unei eventuale cedări este analizat, pe fondul dificultăților înregistrate de marcă. Vânzările Maserati s-au înjumătățit în 2024, ajungând la doar 11.300 de unități, iar divizia a înregistrat pierderi operaționale de 260 milioane de euro în anul anterior.

Viitorul mărcii urmează să fie clarificat de un nou plan de afaceri care va fi prezentat după ce Antonio Filosa, noul CEO Stellantis, își va prelua mandatul.

Conducerea Stellantis este divizată în privința viitorului Maserati. O parte a board-ului consideră că marca de lux nu poate fi relansată sustenabil în actualul context și susține vânzarea. Alți membri, însă, subliniază valoarea simbolică și reputațională a păstrării Maserati în grup.

Analiza vine într-un context dificil pentru Stellantis, care a pierdut două treimi din valoarea bursieră începând cu martie 2024 și se confruntă cu presiuni externe — inclusiv tarife comerciale mai mari din partea SUA și competiția tot mai agresivă a constructorilor chinezi.

În scenariul unei eventuale vânzări, analiștii nu exclud interesul unor mari constructori auto chinezi, cum este Chery, care ar putea dori să achiziționeze un brand european cu notorietate pentru a-și accelera expansiunea în regiune. Istoric, astfel de mutări s-au concretizat în achiziții precum cea a Volvo de către Geely sau a MG Motor de către SAIC.

Maserati nu are în prezent niciun model nou planificat pentru lansare, în așteptarea unei redirecționări strategice majore. Stellantis, care include și mărci precum Jeep, Peugeot, Chrysler și Alfa Romeo, este pus în fața unei decizii esențiale privind viitorul structurii sale de branduri.

Comenteaza