IMM-urile din România care fac comerţ internaţional ar putea face angajări (studiu)

IMM-urile din România care fac comerţ internaţional ar putea face angajări (studiu)
Întreprinderile mici şi mijlocii care fac comerţ internaţional sunt mai încrezătoare şi este mai probabil să crească numărul locurilor de muncă fiind optimiste în privinţa stării actuale a afacerii lor, conform unui studiu realizat de Facebook, OCDE şi Banca Mondială.

70% dintre cei care fac comerţ în comparaţie cu 62% dintre cei care nu fac comerţ sunt optimişti în privinţa perspectivelor viitoare ale afacerii lor. Acestea au fost răspunsurile sondajului derulat în România, care a stat la baza studiului "Future of Business", realizat printr-un parteneriat strategic de Facebook, Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE) şi Banca Mondială.

Mai mulţi dintre cei care fac comerţ decât cei care nu fac comerţ (26% vs. 14%) au declarat că au creat locuri de muncă în ultimele 6 luni şi intenţionează să creeze locuri de muncă în următoarele 6 luni (49% faţă de 32%).

Pentru IMM-urile care exportă, comerţul se află la baza modelelor lor de afaceri şi a succesului: între IMM-urile exportatoare, trei din 10 (35%) raportează că peste 25% din veniturile lor provin din comerţul internaţional.

Exportatorii se bazează pe instrumente online pentru a face comerţ la nivel internaţional: Aproape jumătate din IMM-urile care exportă (43%) raportează că mai mult de 75% din vânzările lor la nivel internaţional depind de instrumentele online.

IMM-urile atribuie creşterea - în ce priveşte veniturile, resursele şi angajaţii - utilizării de instrumente online pentru comerţul internaţional: 59% dintre exportatori sunt de acord că utilizarea instrumentelor online pentru vânzarea la nivel internaţional le-a crescut veniturile.

Cu toate acestea, comerţul internaţional reprezintă o provocare pentru IMM-uri, doar o mică parte dintre acestea au activitate comercială la nivel internaţional (25%).

Raportul "Future of Business" (Viitorul afacerilor) a fost lansat pentru prima dată în februarie 2016 şi face parte din angajamentul Facebook de a ajuta întreprinderile mici şi mijlocii (IMM-urile) să profite de cunoştinţele şi instrumentele digitale pentru a încuraja creşterea. Ediţia actuală se concentrează pe o imagine din interior asupra noii economii digitale şi mobile. OCDE si Banca Mondială sunt organismele care ştiu ce întrebări trebuie adresate întreprinderilor mici, iar Facebook poate adresa aceste întrebări celor mai mari comunităţi online de IMM-uri din întreaga lume.

Studiul include 42 de ţări cu economii care însumează 40% din populatia lumii şi 73% din PIB-ul mondial. Anul acesta s-au alăturat Republica Cehă, Ecuador, Ungaria, Nigeria, Pakistan, Portugalia, România, Rusia, Taiwan şi China. Studiul la nivel global a fost realizat în perioada martie-mai 2017 şi a inclus aproape 50.000 de IMM-uri.

Până în prezent, peste 218.000 de deţinători ai paginilor Facebook de business, atât din rândul companiilor noi, cât şi din cele cu vechime, dintr-o gamă largă de sectoare, au luat parte la sondajul lunar ─ o creştere de aproape 60% din ianuarie 2017.

 

Comenteaza