Video Grecii fac pe banii lor Autostrada Sebeș - Turda. "Până în toamnă va fi circulabilă integral"

Grecii fac pe banii lor Autostrada Sebeș - Turda. "Până în toamnă va fi circulabilă integral"

Noul președinte al antreprenorului general Aktor, Christos Panagiotopulos, a dat asigurări că în toamna acestui an se va circula integral pe Autostrada 10. Grecii spun că au scos bani din propriul buzunar pentru a finaliza proiectul.

Un singur lot a mai rămas de finalizat pe Autostrada Sebeș – Turda, care va lega Sibiul de Cluj. Incertitudinile legate de capacitatea grecilor de la Aktor de a duce la bun sfârșit lotul 2 au fost risipite de șeful companiei, potrivit Sibiu 100.

A10 ar fi trebuit să fie gata odată cu celelalte loturi, care sunt date în folosință. Din păcate, problemele financiare ale grecilor au întârziat lucrurile, astfel că abia după venirea noului guvern situația s-a deblocat. Între timp, lucrurile au avansat, astfel că ministrul transporturilor, Cătălin Drulă, a dat inițial un termen optimist, luna august, pentru deschiderea traficului pe sectorul de la Alba Iulia la Aiud.

Chiar dacă guvernul a alocat sumele de bani integral pentru plățile rămase de efectuat, reluarea la viteză normală a activităților pe șantier a luat mai mult timp. Lotul 2 Alba Iulia – Aiud măsoară 24 km, iar contractul a fost atribuit asocierii Aktor – Euro Trading 98. Valoarea acestui proiect este de 549 de milioane lei, iar ordinul de începere a lucrărilor a fost semnat încă din 2014.

Panagiotopulos a avut mai multe întâlniri cu reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii și ai Ministerului Transporturilor. A dat asigurări că în toamna acestui an se va circula pe această autostradă. El spune că proiectul din România a primit finanțare din partea companiei, tocmai pentru ca acesta să se fie finalizat la timp. Aktor mai are șantiere în România, șeful companiei precizând că țara noastră este a doua ca importanță după Grecia, în portofoliul acesteia.

Pe celălalt lot, lotul 1 Sebeș – Alba Iulia, de 17 km, lucrările rămase neefectuate sunt proape de finalizare. Lotul a fost dat în folosință în decembrie 2020, însă nodurile de la capete, la Sebeș și la Alba Iulia, mai aveau nevoie de lucrări. În decembrie, legătura cu A1 s-a făcut prin bretele provizorii, între timp fiind realizate bretelele conform proiectului, inclusiv cu traversarea A1. Lotul 1 a fost construit de italienii de la Impresa Pizzarotti.

Informațiile actuale arată că acest lot ar trebui să fie gata cu tot cu conexiunile de la capete, în această vară, chiar dacă termenul inițial era aprilie – mai, așa cum susținea constructorul. Filmările arată stadiul foarte avansat al acestor lucrări, fiind estimată o posibilă deschidere în maximum o lună. Când nodul de la Sebeș va fi deschis complet circulației, va fi eliminată intrarea prin giratoriul actual, astfel că trecerea de pe A1 pe A10 se va face fluent.

A10 are 70 km, ea fiind conectată cu Autostrada Transilvania (A3), prin nodul de la Turda. Aceasta este circulabilă de la Câmpia Turzii până la Nădășelu, fiind o continuare a legăturii Sibiu – Sebeș – Cluj-Napoca. În total, traseul Sebeș – Cluj (coborâre la nodul de la Gilău) va avea 105 km. Drumul Sibiu – Cluj, pe autostradă, va avea 180 km și va putea fi parcurs în mai puțin de două ore.

Etichete
Comenteaza