Germanii de la Lidl fac economie de energie la Cluj

Germanii de la Lidl fac economie de energie la Cluj
Două dintre magazinele locale ale grupului german sunt deja vizate de lucrări de reamenajare. Ultimul dintre ele este cel de pe Calea Baciului, iar proprietarii susţin că în urma lucrărilor unitatea va avea un consum mai mic de energie, dar o mai mare funcţionalitate.

„Odată cu finalizarea lucrărilor de reamenajare, din perioada 24-25 ianuarie, magazinul își va întâmpina clienții cu un nou aspect, mai modern și mai apropiat de dorințele lor. În noul design al magazinului va predomina culoarea antracit, iar signalistica va fi realizată în culorile alb și negru, pentru o lizibilitate sporită. 
 
Pentru că Lidl este o companie orientată către sustenabilitate, va aduce o serie de îmbunătățiri în ceea ce privește economisirea de energie, dar și funcționalitatea. Pentru a ajuta clienții să găsească mai ușor produsele preferate, toate grupele de marfă vor fi reamenajate. Totodată, pentru a face mai comod accesul la produsele congelate, vor fi montate congelatoare verticale”,
a precizat conducerea Lidl SCS.

Amendaţi pentru lucrări neautorizate

Reprezentanţii Lidl nu au precizat valoarea investiţiilor de modernizare. Primul magazin intrat în reamenajare la Cluj-Napoca a fost cel de pe strada Aurel Vlaicu, în vara anului trecut. Între timp retailerul a mai deschis o unitate, pe strada Frunzişului, varianta Zorilor - Mănăştur, amplasată în zona unui viitor complex rezidenţial de 700 de apartamente. Edificarea magazinului a fost menţionată de Asociaţia Peisagiştilor din România ca un exemplu de diminuare a suprafeţelor verzi existente în oraş.

Primarul Clujului, Emil Boc, a atras atenţia că supermarketul nu avea, la deschidere, un orar de funcţionare avizat, dovada de luare în folosinţă a imobilului, în lipsa sensului giratoriu la intrare prevăzut în autorizaţia de construire, dar şi că Lidl a amenajat o rampă pentru pietoni ce nu făcea parte din proiect, primind astfel o amendă din partea Poliţiei Locale. 

Intră pe piaţă şi Mega Image
 
Discounterul german, prezent pe piaţa locală cu 200 de magazine, avea 3.771 de salariaţi în România în 2015, afaceri de 4,7 miliarde de lei şi un profit de 172 de milioane. Lidl a intrat pe piaţa locală în 2011, prin preluarea reţelei Plus, care avea 107 unităţi, dar a şi deschis mai multe unităţi de la zero.

Lidl face parte din holdingul german Schwarz, care deţine şi Kaufland. Printre concurenţii săi de la Cluj se mai numără reţelele Carrefour, Auchan, Cora, Profi, Penny Market, Unicarm, Oncos, Metro, Selgros şi în curând Mega Image, în cadrul complexului Platinia de pe Calea Mănăştur.   

Comenteaza