Festivaluri pe anotimpuri la Cluj-Napoca

Festivaluri pe anotimpuri la Cluj-Napoca
Municipalitatea pregãteste manifestãri de sezon pentru vizitatori: târg de primãvarã, Zilele Orasului. 90% din turisti vin acum pe filierã de afaceri.
Autoritãtile locale intrã, alãturi de jucãtori din mediul privat, în Asociatia de Promovare si Dezvoltare a Turismului (APDT) Cluj. Ea urmeazã sã fie creatã dupã un model deja operational pe Litoralul Mãrii Negre sau în zona Brasovului, la initiativa Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT).

Universitatea de ªtiinte Agricole si Medicinã Veterinarã si Directia Judeteanã pentru Tineret Cluj sunt printre primele institutii care vor sã devinã membri fondatori ai APDT. Alãturi de primãria clujeanã, consiliul judetean, ANAT si jucãtori din domeniul hoteluri - restaurante - catering (HoReCa) sunt interesati de asocierea pentru promovarea turismului la Cluj, conform datelor municipalitãtii, unde sunt centralizate rãspunsurile viitorilor parteneri ai proiectului. De asemenea, Agentia de Dezvoltare Regionalã Nord-Vest devine partener strategic în noua structurã.

“Eu sper sã ne miscãm cât mai repede; ar fi bine ca data de nastere a asociatiei sã fie în 2010”, spune Martin Bikfalvi, presedintele ANAT pe Regiunea Nord-Vest. Asociatia Hotelierilor Clujeni (AHC) se alãturã noii structuri. “AHC va fi membru fondator si, cu sigurantã, vom veni cu propuneri la prima sedintã de consiliu director. Vrem sã ne promovãm la nivel mai larg propunerile deja conturate, cum ar fi cea privind promovarea city-breakurilor”, a mentionat Gabriel Predescu, vicepresedinte al AHC.

“Primãria va fi unul dintre membrii fondatori ai APDT. Ne propunem ca de anul viitor sã creãm evenimente care sã încurajeze turismul în oras. Vrem sã avem periodic, cel mai probabil o datã la douã luni, câte un eveniment major care sã atragã turisti”, a explicat purtãtorul de cuvânt al Primãriei Cluj-Napoca, Oana Buzatu. În februarie-martie, ar urma sã fie organizatã o manifestare cu tematicã legatã de primãvarã, în mai se vor desfãsura evenimentele plãnuite pentru sãrbãtorirea Zilelor Orasului (prima editie), iar în varã, când orasul este “pãrãsit” cu prilejul vacantelor si al concediilor, ar putea avea loc manifestãri în spatiul public care sã dinamizeze viata urbanã.

Asociatia clujeanã ar urma sã fie creatã dupã un model operational în alte zone din tarã, cum ar fi Litoralul sau zona Brasovului. Propunerile conducerii ANAT privind structura viitoarei organizatii includ între potentialii parteneri ai patronatului din turism autoritãtile locale, AHC sau Camera Judeteanã de Comert si Industrie. Noua structurã ar putea atrage fonduri pentru finantarea unor actiuni de promovare si ar avea ca scop propunerea de evenimente care sã creascã interesul turistilor pentru Cluj, sustin initiatorii proiectului. Principalul obiectiv constã în promovarea ca destinatie turisticã a judetului Cluj, dar si a municipiului Cluj-Napoca.

Crãciun ca în marile capitale europene

Târgul de Crãciun devine, în planurile pe segmentul turism ale municipalitãtii, un eveniment independent. “Am vrea sã îl organizãm mai devreme, ca în marile orase europene, si sã îl promovãm alãturi de agentiile de turism”, a completat reprezentantul primãriei. În acest moment, estimãrile hotelierilor aratã cã peste 90% din turismul local este asigurat de segmentul business. În aceste conditii, afacerile companiilor din domeniul turismului au fost puternic afectate de scãderea pietei, în ultimii doi ani.


Comenteaza