Fabrică de cristale Swarovski la Cluj

Fabrică de cristale Swarovski la Cluj
Celebrul grup austriac negociază cu autorităţile clujene construirea unei unităţi de producţie într-unul dintre parcurile industriale Tetarom, printr-o investiţie în valoare de 10 milioane de euro.
Grupul austriac Swarovski este în negocieri pentru o unitate de producţie a celebrelor cristale la Cluj, o investiţie în valoare de 10 milioane de euro, conform informaţiilor ZIUA de CLUJ.

O delegaţie a companiei austriece, condusă de unul dintre membrii familiei Swarovski, s-a deplasat în acest scop, ieri, la Cluj-Napoca, pentru a purta discuţii cu reprezentanţii locali. “Austriecii au fost miercuri pe teren şi la Jucu, şi la Hoia, unde au examinat spaţiile disponibile. Ne-au spus că au nevoie de o suprafaţă de teren de 3.000 mp, unde vor face de la producţie manuală de bijuterii până la producţie industrială, care va fi livrată la export. În prima fază, cei de la Swarovski şi-au propus să angajeze 500 de oameni. Investiţia va fi de 10 milioane de euro, iar afacerea este perfectată în proporţie de 90%. Memorandumul urmează să se semneze în primăvară”, ne-au relatat surse apropiate negocierilor.

Compania s-a dezvoltat în regiunea Tirolului, dar între timp a devenit un gigant mondial, iar cei de la Swarovski au decis că este momentul să îşi externalizeze producţia, potrivit informaţiilor ZIUA de CLUJ. Fabrica din Cluj ar urma să fie funcţională din 2011. Aceasta va avea 500 de angajaţi în primul an de funcţionare, urmând ca efectivul să se mărească la 800 de salariaţi. Amplasamentele propuse pentru noua unitate de producţie sunt parcul industrial Tetarom III, din comuna Jucu, unde funcţionează fabrica de telefoane mobile Nokia, sau Tetarom I, din zona Tăietura Turcului, unde sunt prezente mai multe companii. Societatea Tetarom, administrator al parcurilor industriale publice, se află în subordinea Consiliului Judeţean Cluj (CJ). “Am avut în cursul zilei de ieri o serie de întâlniri cu diverşi investitori interesaţi de judeţul nostru, însă nu pot să confirm, dar nici să infirm că este vorba despre Swarovski. Când voi putea furniza aceste date, cu siguranţă o voi face”, ne-a declarat preşedintele CJ, Alin Tişe.

În 2008, reţeaua Swarovski negocia cu proprietarii Atrium Centers un magazin în mallul programat pe Bulevardul 21 Decembrie, însă acesta nu s-a materializat din cauza problemelor financiare cu care s-a confruntat dezvoltatorul britanic. Ulterior, conducerea Swarovski a aprobat deschiderea unei unităţi în complexul comercial Polus Center Cluj, operată în franciză. “Am deschis magazinul în martie. Merge bine, suntem mulţumiţi de vânzări. Cel mai bine se vând bijuteriile. Sperăm ca în perioada sărbătorilor să înregistrăm o creştere a vânzărilor”, a menţionat administratorul magazinului Swarovski, Mirela Vidrean. Producătorul de lenjerie intimă Jolidon foloseşte cristalele Swarovski pentru produsele sale de top. Una dintre piesele de rezistenţă ale companiei clujene este Văduva Neagră, un corset cu 10.000 de astfel de cristale, care a câştigat mai multe premii la festivalurile internaţionale de modă.

Grupul Swarovski este lider mondial în fabricarea de cristale tăiate cu mare precizie şi produce bijuterii, accesorii, sculpturi, miniaturi, candelabre, decoraţiuni interioare. Compania a fost înfiinţată în 1895 de către Daniel Swarovski I, un inventator din Boemia (Cehia). Acesta a realizat un utilaj care putea tăia pietre de cristal pentru bijuterii mult mai rapid şi cu o precizie mai mare decât prin procesele manuale. El a creat în satul tirolez Wattens o companie pentru producerea de cristale, revoluţionând industriile de modă şi de bijuterii. Swarovski este o afacere de familie, condusă de succesorii acestuia. Produsele sunt distribuite prin intermediul unei reţele mondiale de puncte de desfacere proprii şi ale partenerilor. De mai multe ori pe an, Swarovski lansează colecţii de bijuterii şi accesorii. Colecţionarii pot deveni membri ai Swarovski Crystal Society, având posibilitatea de a achiziţiona anual o piesă exclusivă în ediţie limitată şi de a participa la evenimente speciale. Grupul, format din 13 companii, avea anul trecut 25.000 de angajaţi în 18 ţări.

2,5 miliarde euro


reprezintă veniturile înregistrate anul trecut de către grupul Swarovski. Reţeaua de magazine include 1.833 de unităţi proprii şi în parteneriat.

Călin POENARU, Cosmina FERNOAGĂ

Comenteaza