Decathlon, pe ultima sută de metri la Cluj

Decathlon, pe ultima sută de metri la Cluj
Unitatea de 3.200 de metri pătraţi ce se va deschide în această lună va fi al doilea magazin deţinut de retailerul francez pe piaţa din România.
Decathlon, cel mai mare retailer de produse sportive prezent la ora actuală în România, face ultimele pregătiri pentru deschiderea primului său magazin din Cluj. Casele de marcat au fost instalate, s-au amenajat spaţiile şi nu mai rămâne decât aşezarea mărfurilor în rafturi. Deschiderea oficială a fost programată pentru 26 august.

Cu toate că ne aflăm în plină criză, iar majoritatea comercianţilor se luptă cu soluţiile de economisire sau de păstrare a cotei de piaţă, lanţul de magazine Decathlon îşi menţine neschimbată politica de expansiune pe piaţa din România. Primul pas îl reprezintă magazinul din Polus Center. Construit pe o suprafaţă de 3.200 mp, la care se adaugă o suprafaţă exterioară de 1.000 mp, unde vor fi amplasate spaţii de joacă şi un mic teren de fotbal, acesta este al doilea magazin inaugurat de francezi după cel din capitală.

“Politica noastră este ca după Bucureşti să ne dezvoltăm în oraşele cu peste 250.000 de locuitori, precum Clujul, Braşovul, Iaşiul, Timişoara, Constanţa, iar ulterior să intrăm şi în oraşele mai mici, ca Sibiul”, a declarat, pentru ZIUA de CLUJ, directorul de dezvoltare al Decathlon, Hervo Gwenn. “Scopul nostru este acela de a ne apropia de sportivii din Cluj. Am văzut că se face aici foarte mult tenis şi înot. Intenţia noastră este aceea de a ajuta aceste echipe, nu mă refer neapărat la sponsorizări. Vom încerca să lucrăm împreună, să ne ajutăm reciproc”, a subliniat Gwenn.

În ciuda acestor observaţii privind sporturile practicate cu precădere de clujeni, reprezentanţii magazinului spun că în primul an al prezenţei lor aici nu se vor concentra pe anumite produse. “Vom aduce toată gama de produse. Nu numai pentru tenis şi înot. Vom avea şi produsele noastre de munte, spre exemplu. Românii caută foarte mult aceste produse. Numai la anul vom putea avea o imagine mai clară despre ceea ce preferă clujenii”, spune oficialul Decathlon.

Atuul pe care mizează francezii îl reprezentă preţurile mici, conform conducerii companiei. “Magazinele sportive din România sunt mai scumpe. Politica cu care venim noi este aceea de a face sportul accesibil oricui, pentru toată lumea. Produsele noastre sunt, în general, mai ieftine decât cele care există acum pe piaţă şi sunt, efectiv, pentru toată lumea”, spune reprezentantul Decathlon. Politica de dezvoltare a retailerului este susţinută, şi de rezultatele obţinute în 2009. Decathlon a avut în 2009, primul an de prezenţă în România, vânzări de 9,1 milioane de euro.

În incinta Polus Center mai funcţionează 11 magazine cu profil sportiv, cele mai mari fiind HervisSports (1.464 mp) şi Intersport (705 mp). Pentru primul magazin deschis în 2009, în complexul comercial Militari Shopping Center din capitală, Decathlon a avut alocat un buget de investiţii de şase milioane de euro. Suprafaţa ocupată de magazinul din Bucureşti, cu spaţii de depozitare, este de 5.300 mp, numărul angajaţilor fiind de 70. Decathlon are în plan să investească 24 de milioane de euro în reţeaua de magazine din România în acest an. Decathlon mai deţine o fabrică de biciclete la Reşiţa, cu o capacitate de 700 de biciclete pe zi.

Lanţurile străine îşi deschid noi magazine

În această toamnă, mai multe companii internaţionale cunoscute
au anunţat deschiderea de noi magazine. Iditex, cel mai mare retailer de vestimentaţie şi accesorii din Europa, pregăteşte inaugurarea a patru unităţi în Iulius Mall: Zara, Bershka, Pull and Bear şi Stradivarius. Toamna va aduce la Polus Center şi primul magazin C&A din Transilvania.


Etichete
Comenteaza