Criza de bani a Astaldi pune în pericol finalizarea Autostrăzii Transilvania

Criza de bani a Astaldi pune în pericol finalizarea Autostrăzii Transilvania

Astaldi, compania care are în execuție cel mai mare lot din Autostrada Transilvania (A3), începe să rămână fără bani. . Vând un pod ca să scape de faliment. Doi investitori vor să o cumpere.

Un tribunal a acordat constructorului italian permisiunea de a lua un credit punte de 75 de milioane de euro pentru a se menține pe linia de plutire, au declarat pentru agenția Reuters surse care au dorit să-și păstreze anonimatul. Reprezentanții Astaldi nu au fost disponibili pentru comentarii, conform Business24.

În octombrie, agenția de evaluare financiară S&P Global Ratings a coborât ratingul acordat Astaldi de la CCC minus la D (default). Retrogradarea vine după ce Astaldi a cerut în septembrie unui tribunal din Roma protecție față de creditorii săi, în urma întârzierii vânzării unui pod din Turcia. Astaldi a solicitat protecție cu rezervare, o modalitate folosită în Italia pentru a permite unei firme să își continue afacerile.

În decembrie, compania de construcții a cerut permisiunea tribunalului pentru a lua un credit de la Fortress Investment Group. Împrumutul ar putea fi majorat cu încă 125 de milioane de euro dacă va fi necesar, deși Astaldi încă nu a solicitat instanței acest lucru. 

Alte surse au anunțat recent că firma italiană de construcții Salini Impregilo și grupul nipon IHI Corporation au depus oferte nonangajante pentru Astaldi, care se confruntă cu probleme financiare. Ofertele sunt așteptate până la sfârșitul lunii ianuarie.

Astaldi, care are 10.500 de angajați, speră să vândă al treilea pod peste strâmtoarea Bosfor (Istanbul) pentru a-și întări nivelul lichidităților și a-și reduce datoria, care se ridica la 1,26 miliarde euroîn 2018.

În România, Astaldi are contracte de miliarde de euro încheiate cu administrația centrală, dar și locală. Numai pentru 2019, Astaldi are angajamente pentru finalizarea unor lucrări de construcție de 400 milioane de euro, conform declarațiilor fostului ministru al Transporturilor, Lucian Șova.

Astaldi are în execuție cel mai mare lot din A3, Câmpia Turzii - Târgu-Mureș, respectiv lotul 2 din tronsonul Ogra - Câmpia Turzii, de 18 km, contract de 437 milioane de lei. Cel mai important proiect în derulare este finalizarea lucrărilor la Magistrala 5 de metrou din București, între stațiile Eroilor și Râul Doamnei. Cu CFR, Astaldi are contracte de 3,4 miliarde de lei pentru modernizarea a 81 km de cale ferată, iar cu Primăria Capitalei, un contract pentru finalizarea Pasajului Ciurel.

Asociaţia Pro Infrastructură (API) a publicat imagini de pe șantierul lotului Iernut - Chețani al A3, în zona Luduș - Bogata. "Stadiul oficial este de 60% pe acest tronson de 17,9 km. Situația financiară a Astaldi este foarte complicată (un fel de insolvență), mobilizarea în teren având mult de suferit spre sfârșitul lui 2018, după ce progresul în prima parte a anului trecut a fost consistent.

E greu de crezut că își va putea reveni în timp util pentru a mări ritmul execuției și a finaliza proiectul în 2019. Dacă nu se vor rezolva rapid problemele, va trebui să așteptăm până în 2020 ca să circulăm de la Chețani (Luduș) până la Aeroportul Târgu-Mureș", potrivit API.  

Comenteaza