Concurență pe aeroporturile Transilvaniei. Baia Mare vrea să “deturneze” maramureșenii care zboară de la Cluj

Concurență pe aeroporturile Transilvaniei. Baia Mare vrea să “deturneze” maramureșenii care zboară de la Cluj
Conducerea județului Maramureș vrea ca locuitorii din zonă să folosească aerogara locală

Conducerea Consiliului Județean (CJ) Maramureș vrea să mărească numărul curselor de pe aerogara băimăreană pentru ca locuitorii din zonă să nu mai folosească aeroportul din Cluj.  

Primul zbor turistic spre Hurghada a fost operat de pe Aeroportul Internațional Maramureș (AIM). Cursele charter spre Egipt sunt efectuate cu susținerea companiei Aegean Airlines și au loc în fiecare săptămână, iar începând cu luna iunie vor fi efectuate zboruri și către Antalya (Turcia).

“Mă bucur să văd că AIM operează curse internaționale spre destinațiile turistice îndrăgite de maramureșeni. Este foarte important să avem un punct de plecare spre zonele vizitate de către maramureșeni. Astfel, oferim cetățenilor confortul de a avea zboruri la ei în județ, fără a mai fi nevoie să se deplaseze în Cluj, Oradea, București sau spre alte aeroporturi din țară. Prin investiții, AIM va deveni un pol de dezvoltare economică a județului și legătura principală a județului cu comunitatea internațională”, Ionel Bogdan, președinte CJ Maramureș.

Zborul spre Hurghada este realizat în parteneriat cu agenția Sfara Tours. O altă companie care urmează să efectueze curse de pe AIM este HiSky, care va opera, în perioada mai – octombrie, zboruri charter pentru tour-operatorul Amara. Printre destinațiile de vacanță ale HiSky din România se mai numără Antalya, Monastir, Agadir, Sharm El Sheikh.

„Vom opera zboruri charter de pe și spre patru aeroporturi românești, iar asta ne oferă posibilitatea să le transformăm cu ușurință în baze operaționale permanente ale companiei noastre”, a declarat comandantul Iulian Scorpan, director general al HiSky.

Consilierii județeni din Maramureș au aprobat modernizarea terminalului pentru pasageri al AIM. Proiectul înseamnă 309 de milioane de lei, cu o durată de realizare a lucrărilor de 24 de luni. Aeroportul ar urma să aibă, după extindere, 15.000 mp, o capacitate mai mare de trafic aerian și utilitățile unei aerogări de top. Proiectul a fost programat spre finanțare prin Programul Operațional Infrastructură Mare. 

Comenteaza