Clujul urcă business-ul cu cărți livrate online. "Harry și Meghan", cea mai cerută

Clujul urcă business-ul cu cărți livrate online. "Harry și Meghan", cea mai cerută
Cartea despre Harry și Meghan, cea mai vândută pe internet

Platforma de livrări online de cărți Librex a cunoscut o majorare a afacerilor în perioada pandemiei în urma solicitărilor în creștere venite din partea clujenilor.

Librex, unul dintre principalii jucători de pe piața locală de carte, a încheiat primul trimestru al anului cu afaceri de 527.000 de euro, cu 280% mai mult comparativ cu perioada similară a anului trecut. Rezultatul depășește deja jumătate din afacerile realizate în 2020, de 1 milion de euro.

Creșterea semnificativă a comenzilor venite din județul Cluj, cu o pondere de 10% din totalul vânzarilor, a contribuit la majorarea veniturilor din primul trimestru. Spre deosebire de 2020, categoriile de dezvoltare personală și cărți pentru copii au făcut loc pe podium celor de spiritualitate și young adult, în timp ce beletristica s-a menținut în topul vânzărilor.

Cel mai bine vândut titlu a fost “Harry și Meghan. Drumul spre libertate”, de Omid Scobie și Carolyne Durand. Creșterea exponențială a segmentului "young adult" a condus la o scădere sensibilă a procentului de plată cu cardul, de 51%, comparativ cu anul trecut, de 56%. Motivul scăderii este rata mare de plăți ramburs pentru comenzile din această categorie, de 95%.

“Deși piața de carte continuă să se așeze după șocul Covid-19, deciziile noastre strategice ne-au ajutat să încheiem cu bine și acest prim trimestru. Chiar dacă ne mai despart opt luni până la finalul anului, faptul că am atins deja jumătate din încasările totale din 2020 ne ajută să privim cu optimism spre restul lui 2021”, a spus Ionuț Radu, fondatorul Librex.

 

Comenteaza