Clujul îşi face asociaţie de promovare turistică

Clujul îşi face asociaţie de promovare turistică
Patronatul din acest sector vrea să înfiinţeze o organizaţie pentru dezvoltarea turismului în judeţ şi propune evenimente care să promoveze municipiul.
Asociaţia de promovare şi dezvoltare a turismului din Cluj ar urma să fie creată după un model deja operaţional în alte zone din ţară, cum ar fi Litoralul sau zona Braşovului. Propunerea Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT) a ajuns la Primăria Cluj-Napoca, care studiază statutul.

Propunerile ANAT privind structura viitoarei organizaţii includ între potenţialii parteneri ai patronatului din turism autorităţile locale, Asociaţia Hotelierilor din Cluj (AHC) sau Camera Judeţeană de Comerţ şi Industrie. Noua structură ar putea atrage fonduri pentru finanţarea unor acţiuni de promovare şi ar avea ca scop propunerea de evenimente care să crească interesul turiştilor pentru Cluj, susţin iniţiatorii proiectului. “Asociaţia este gândită pentru a promova ca destinaţie turistică judeţul Cluj, dar şi municipiul Cluj-Napoca, unde se practică acum aproape exclusiv turismul de business sau de tranzit. Aceasta se va realiza în primul rând prin evenimente care să ţină oamenii mai mult de două zile în oraş”, a explicat Martin Bikfalvi, preşedintele ANAT pe Regiunea de Nord-Vest.

Acesta a mai menţionat că în acest moment există o propunere de statut pentru viitoarea organizaţie şi că iniţiativa este în analiză şi la nivelul Primăriei Cluj-Napoca. Corina Martin, preşedintele ANAT, a menţionat că astfel de asociaţii funcţionează deja în zone turistice ca Braşov, Constanţa, Prahova, Sighişoara, Maramureş sau Sibiu. “Astfel de organizaţii există şi funcţionează. La Constanţa am derulat programe de peste un milion de euro. Depinde de cei de la Cluj să se organizeze, ar fi bine ca şi de aici să se grăbească şi să existe aşa ceva şi la Cluj”, a spus Martin. “Protocolul este în lucru. Urmează să se facă o asociere în genul celei din Constanţa în care să intre toate organismele de promovare turistică a judeţului. Primăria este interesată şi vrea ca această asociaţie să se înfiinţeze”, au transmis reprezentanţii Biroului mass-media al municipalităţii.

AHC nu a primit încă o propunere oficială, dar reprezentanţii săi consideră că iniţiativa este una care are potenţial să genereze activităţi pentru creşterea turismului. “Nu a ajuns la noi o cerere oficială, dar ştim de astfel de intenţii şi le considerăm utile. Cel mai mare câştig este că se poate crea în acest fel o voce puternică, care să fie auzită de autorităţi, cu atât mai mult cu cât acestea ar fi şi ele cooptate în noua organizaţie”, spune Gabriel Predescu, reprezentant al AHC. Piaţa hotelieră clujeană, axată în proporţie de 90% pe turismul de business, potrivit estimărilor principalilor jucători, a trecut prin scăderi semnificative după izbucnirea crizei financiare.

236.000 de turişti pe an

Institutul Naţional de Statistică plasează judeţul Cluj pe locul doi ca intrări de turişti în perioada iunie 2009 – iunie 2010, conform Money.ro. Capitala a fost vizitată de un milion de turişti în această perioadă, atât români, cât şi străini.

Pe locurile următoare se situează judeţele Constanţa (986.106 turişti), Braşov (489.472), Prahova (337.636), Sibiu (266.371), Timiş (237.910), Cluj (236.657), Bihor (219.084), Suceava (216.399) şi Vâlcea (214.205).


Cine s-a asociat pentru Litoral


Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Litoral – Delta Dunării este una dintre organizaţiile active de acest tip, funcţionând încă din 2007. Din aceasta fac parte ANAT, Consiliul Judeţean Constanţa, Consiliul Judeţean Tulcea, primăriile din Constanţa, Mangalia, Năvodari, Eforie, Camera de Comerţ, Industrie, Navigaţie şi Agricultură Constanţa, Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, Aeroportul Internaţional “Mihail Kogălniceanu”, Asociaţia Patronală Mamaia, Patronatul Firmelor din Turism “Ion Movilă” Eforie Nord, TUI România.


Comenteaza