Foto “Centura de diamant”, băgată în reparații

“Centura de diamant”, băgată în reparații
Lucrările de reparații la centură sunt efectuate cu mixtură caldă
“Centura de diamant”, băgată în reparații
“Centura de diamant”, băgată în reparații

Ocolitoarea Vâlcele – Apahida, cea mai costisitoare centură din România la vremea edificării sale, este în prezent supusă unor lucrări de reparații.

Acestea au fost executate cu mixtură caldă pe varianta de ocolire Cluj Est, în zona kilometrului 19, de către Sucursala Drumuri Naționale Cluj a Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

CNAIR a lansat, în 2019, o licitație pentru elaborarea studiului de fezabilitate și întocmirea proiectului de autorizare a lucrărilor la obiectivul drum expres pentru realizarea conexiunii dintre Autostrada Transilvania (Turda) și varianta de ocolire Cluj Est.

Centura scoate în prezent traficul greu din Cluj-Napoca, însă circulația în zonă este totuși sugrumată, conform platformei Cluj European. Intersecțiile cu centura sunt un motiv al ambuteiajelor care se produc atât pe varianta ocolitoare, cât și pe celelalte drumuri.

Aceasta a fost inaugurată în 2011, cu excepţia unui tronson de 3 km, afectat de alunecări de teren. Inițial, autorităţile estimau că proiectul va costa 60 de milioane de euro. Două luni mai târziu, compania care a construit șoseaua a intrat în insolvenţă.

O altă firmă a fost nevoită să consolideze solul în zona afectată, ceea ce a dus la întârzierea lucrărilor. Costurile au ajuns la 150 de milioane de euro, ceea ce a făcut din acest drum cea mai scumpă centură din România. Cel mai mare beneficiu al său e scoaterea traficului greu din Cluj-Napoca. Studiile arătau că pe şoseaua de ocolire circulau 17.000 de vehicule pe zi, care ar fi îngreunat traficul din oraş.

Comenteaza