Ce mai îngroapă Napolact la Cluj

Ce mai îngroapă Napolact la Cluj
După anunţul privind dispariţia brânzei de Năsal, se vehiculează acum că întreaga unitate Napolact din Cluj se va închide. Mare parte din producţia Napolact nici nu mai este fabricată la Cluj, ci la Târgu Mureş, spun sursele ZIUA de CLUJ.

Prefectul judeţului Cluj, Gheorghe Vuşcan, susţine că s-a întâlnit cu reprezentantul Friesland pe Transilvania, dar că sunt slabe şanse ca acţionarii acestei companii olandeze să renunţe la strategia lor de piaţă. Aşa se face că după anunţul privind închiderea unităţii de la Ţaga, care producea celebra brânză de Năsal, se vehiculează mai nou ipoteza ca şi fabrica din Cluj-Napoca să fie închisă. De altfel, sursele ZIUA de CLUJ au infromat că, în mare, producţia Napolact nici nu mai provine din fabrica de la Cluj (unitatea din Baciu), ci din cea ce la Târgu Mureş. Prefectul Vuşcan nu a fost în măsură să confirme această informaţie, însă recunoaşte că în cazul în care s-ar lua o astfel de decizie, statul nu prea ar avea ce să mai facă.

Închiderea unităţii de la Ţaga, care producea celebra brânză de Năsal, ar fi doar un început în privinţa declinului brand-ului Napolact. Sursele ZIUA de CLUJ au transmis că printre angajaţii Napolact se vehiculează faptul că acţionarul majoritar - compania olandeză Friesland - s-ar pregăti să închidă fabrica de la Cluj. E vorba despre unitatea de producţie din Baciu, care, oricum, în ultima perioadă a fost utilizată mai mult pe post de paltformă de distribuţie. În mare, produsele Napolact nu se mai fabrică la Cluj, ci în unitatea de la Târgu Mureş, spun sursele citate.

Prefectul Clujului, Gheorghe Vuşcan nu poate confirma această informaţie, însă, recunoaşte că nu a primit cele mai bune semnale din partea acţionarilor Friesland. El spune că a avut o întâlnire cu reprezentantul companiei pe Transilvania, Szasz Lorand, exprimându-şi nemulţumirea şi îngrijorarea pentru situaţia brand-ului brânzei de Năsal. „Ceea ce acţionarii Friesland ar trebui să recunoască este faptul că Napolact le-a adus profit de milioane de euro. Mi se pare nedrept că vin acum să închidă unitatea de producţie de la Ţaga. Desigur, domnul Szasz mi-a spus că unitatea de la Ţaga va fi doar conservată şi nu desfiinţată. Însă, avem noi experienţe mai vechi, ştim cum se întâmplă când se iau astfel de decizii, aşa încât nu avem nici un motiv să fim liniştiţi, dimpotrivă", a spus prefectul. În opinia sa, vina pentru dispariţia acestor branduri se leagă de lipsa de perspicacitate a celor care s-au aflat în fruntea statului şi care nu au ştiut să anticipeze şi să intuiască strategiile acestor companii puternice care au cumpăra din România marile branduri ale ţării. „Ceea ce se întâmplă acum este rezultatul nepriceperii noastre în a anticipa toate aceste şmecherii care ţin de economia de piaţă. Dacă ne-am fi descurcat mai bine, nu s-ar fi ajuns aici", a comentat Gheorghe Vuşcan.

Reprezentanul Friesland a transmis că motivul pentru care se renunţă la brânza de Năsal ar avea legătură cu faptul că produsul nu se cumpără. „Mi s-a spus că s-au băgat bani foarte mulţi în campaniile de publicitate pentru promovarea acestui produs şi că beneficiile nu sunt pe măsură. Dar ce nu spun reprezentanţii Friesland e că preţul pentru acest produs nu a scăzut deloc. Adică ei vor doar câştiguri cât mai mari şi atât, iar acest lucru nu mi se pare în regulă", a spus Vuşcan. Propunerea Prefecturii pentru Friesland se referă la vânzarea capacităţii de producţie de la Ţaga. „Le-am transmis că suntem dispuşi să ne implicăm în intermedierea unor investiţii, dacă s-ar dori vânzarea acestei unităţi de la Ţaga, iar acum aşteptăm un o decizie din partea Consiliului de Administraţie al Friesland", a spus Vuşcan.

 

Comenteaza