Bătălia dintre Banca Transilvania și BCR se mută în spațiul virtual

Bătălia dintre Banca Transilvania și BCR se mută în spațiul virtual
Competiția dintre bănci a trecut din sediile fizice pe internet | Foto: Active News

Banca Transilvania (BT) Cluj și Banca Comercială Română (BCR) București se ironizează reciproc în rețeaua de socializare Facebook.

Dezvoltarea impresionantă a fenomenului social media a facilitat expasiunea advertisingului comparativ, o metodă de promovare prin intermediul căreia un brand își face reclamă ironizând un brand rival, conform Banking News.

În ultimii ani, această formă de publicitate a fost folosită în întreaga lume, companii celebre mizând pe ideea de a-și ridiculiza concurența, cel mai adesea pe rețelele sociale, pentru a deveni tot mai populare în rândul publicului larg.

Ironiile fine între concurență au devenit o obișnuiță și pentru industria bancară din România, dacă avem în vedere faptul că în acest an BT și BCR ”și-au trimis bezele” de două ori pe Facebook.

Confruntarea a fost deschisă de BCR, care – în iunie, atunci când BT a derulat o campanie specială cu oferte de creditare denumită ”Ziua cea mai lungă” – a postat pe contul de Facebook mesajul ”Unele oferte magice durează o zi, altele durează o vară”, folosind și o imagine ce parodia Zânul BT.

Ironia BCR nu a primit un răspuns oficial din partea BT. Tot BCR a distribuit la finalul săptămânii trecute, cu ocazia lansării soluției de plată cu cardul la nouă stații de metrou din capitală, un nou mesaj ironic, de data aceasta destinatarul fiind un grup de bănci cu Tag pe Facebook, printre care și BT.

”Hey, BT, BRD, Raiffeisen, ING, Alpha Bank, OTP, Garanti Bank, First Bank, Libra Internet Bank, Patria Bank și Revolut, de astăzi, accesul la metroul din București este posibil prin orice card Mastercard și Visa, indiferent de banca emitentă. PS: dați mai departe să ajungă și la Unicredit și CEC Bank. Nu îi găsim pe Facebook”, menționa BCR, pe contul propriu.

De data aceasta, BT a răspuns, felicitând BCR dar și ironizând-o cu întrebarea ”Merge și cu #ApplePay?”. Mai exact, instituția de credit de la Cluj arată că BCR nu are în oferta sa tehnologia ApplePay, fiind disponibilă în România deocamdată numai la Banca Transilvania, Raiffeisen Bank, ING Bank și UniCredit Bank.

Rivalitatea dintre BT și BCR s-a accentuat în ultimii doi ani, de când cele două instituții au ajuns în situația de a-și disputa fotoliul de lider în industria bancară din România după nivelul activelor. După ce BCR a condus autoritar clasamentul zeci de ani, BT a reușit să devină oficial la începutul acestui an cea mai mare bancă locală, ca urmare a unei dezvoltări organice agresive și pe fondul celor două achiziții (Volksbank și Bancpost).

Comenteaza