Avans pe Sebeș-Turda. Au fost montate ultimele grinzi de la nodul rutier Sebeș

Avans pe Sebeș-Turda. Au fost montate ultimele grinzi de la nodul rutier Sebeș
Avans pe Sebeș-Turda. Au fost montate ultimele grinzi de la nodul rutier Sebeș
Avans pe Sebeș-Turda. Au fost montate ultimele grinzi de la nodul rutier Sebeș
Avans pe Sebeș-Turda. Au fost montate ultimele grinzi de la nodul rutier Sebeș
Avans pe Sebeș-Turda. Au fost montate ultimele grinzi de la nodul rutier Sebeș
Avans pe Sebeș-Turda. Au fost montate ultimele grinzi de la nodul rutier Sebeș

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a prezentat imagini de la montarea ultimelor grinzi de la nodul Sebeș al Autostrăzii 10.

"Noaptea trecută au fost montate ultimele grinzi prefabricate din proiectul Sebeș-Turda lot 1, la pasajul de pe bretele 3 si 4 la Nodul Rutier Sebeș. Pentru acest lot de autostradă Antreprenorul Impresa Pizzarotti & C. SpA a produs, cu proprile echipamente, un numar de 508 grinzi precomprimate tip “T” cu lungimea cuprinsă între 25 metri și 40,70 metri și un numar de 156 grinzi precomprimate tip “T intors” cu lungimea cuprinsă între 7,5 metri și 22 metri.
Dintre acestea, 260 de bucati au fost montate cu lansatorul de grinzi, adaptat pentru a acoperi o deschidere de 42 de metri între punctele de sprijin", a transmis CNAIR.

Tronsonul Alba Iulia – Aiud de pe Autostrada Sebeș -Turda va fi dat în circulație în august, a anunțat ministrul transporturilor, Cătălin Drulă. A10 are 70 km, construcția fiind împărțită pe patru loturi.

Momentan se circulă pe loturile 1, 3 și 4. Cel mai recent a fost dat în folosință lotul 1, între Sebeș și Alba Iulia, în decembrie, dar constructorul Impresa Pizzarotti mai are de efectuat lucrări la nodurile de la Alba Iulia Nord și Sebeș (conexiunea cu A1) care, potrivit directorului Eusebio Caretta, vor fi finalizate până la mijlocul anului.

Pe lotul 2, care măsoară 24 km, lucrează asocierea Aktor Tehnical Societe Anonyme  - Euro Construct Trading 98. Valoarea proiectului este de 549 de milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată, lucrările debutând în 2014. Solul argilos și infiltrațiile de apă din zona Oiejdea, la intersecția cu DN1, dau emoții cu privire la finalizarea lotului 2, între Sântimbru și Aiud.

Ministrul a dat asigurări că aici se va găsi o soluție tehnică, fiind nevoie de ancoraje pentru ziduri și de drenaje suplimentare pentru apa din spate. Șantierul pe lotul 2 se apropie de stadiul fizic de 80%. Cei 24 km dintre Sântimbru și Aiud reprezintă tronsonul lipsă pentru ca șoferii să poată circula doar pe autostradă de la Cluj-Napoca la Sibiu.

Comenteaza