A fost lansat Monitorul Preţurilor, site-ul care vă arată preţul cel mai mic

A fost lansat Monitorul Preţurilor, site-ul care vă arată preţul cel mai mic
Platforma, lansată joi, oferă posibilitatea cumpărătorilor să compare tarifele la produse alimentare de bază comercializate de către retaileri.

Platforma online indică care magazin are cel mai mic preţ la alimentele selectate dintr-o listă care conţine 128 de produse. Cumpărătorul trebuie să aleagă cel puţin 5 produse, tipul de magazin şi zona în care doreşte să facă cumpărături.

În primă fază, platforma va fi testată timp de un an numai la nivelul municipiului București și în județul Ilfov, iar ulterior aceasta va fi lansată și pentru magazinele din țară.

"Astăzi am lansat proiectul pilot pe Bucureşti, care include 128 de produse. La acest proiect au participat principalii retaileri. Preturile pot fi verificate pe www.monitorulpreturilor.info" a declarat joi Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.

Acesta a precizat că după un an se va face o evaluare şi, în funcţie de rezultate, proiectul va fi extins la nivelul întregii ţări, urmând să fie incluse mai multe produse.

"Monitorul preţurilor vine în sprijinul consumatorilor şi va creşte gradul de încredere între consumatori şi retaileri şi între consumatori şi producători. În curând vom lansa şi o platformă care va veni în sprijinul consumatorilor, dedicată produselor financiar-bancare astfel încât să poată fi verificate costurile şi comisioanele" a afirmat Bogdan Pandelica, preşedintele ANPC, relatează mediafax.ro.

Proiectul a fost realizat de Consiliul Concurenţei în parteneriat cu Guvernul, prin Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), fiind consultată Asociaţia Naţională a Comercianţilor Mici şi Mijlocii, dar şi cu ONG-urile care se ocupă de protecţia consumatorilor.

La acest proiect au participat voluntar Asociaţia GS1, compania Nielsen, precum şi principalii retaileri. Două companii, Mega Image şi Selgros, deşi participă la proiect nu îşi fac publice preţurile pe această platformă. Lanţul Cora a refuzat să participe, în timp ce Auchan are o problema de colectare a datelor.

Bogdan Chiriţoiu a precizat că în Parlament există un proiect legislativ care ar impune retailerilor participarea la proiecte asemănătoare celui lansat joi. Informaţiile referitoare la preţuri sunt încărcate de retaileri pe site zilnic sau cel mult săptămânal.

 

Comenteaza