Foto 75 de noi kilometri în acest an din autostrăzile Clujului

75 de noi kilometri în acest an din autostrăzile Clujului
75 de noi kilometri în acest an din autostrăzile Clujului
80 de noi kilometri în acest an din autostrăzile Clujului
75 de noi kilometri în acest an din autostrăzile Clujului

Loturile 1 şi 2 (41,2 km) ale sectorului Sebeş – Turda din Autostrada 10 și loturile dintre Iernut şi Câmpia Turzii (33,6 km) din Autostrada Transilvania sunt principalele șosele de mare viteză programate să conecteze Clujul de județele învecinate în acest an. 

România va ajunge la finele anului 2022 la o reţea de 1.387 km de drumuri de mare viteză, după finalizarea a încă 580 de kilometri faţă de cei 807 km pe care îi are în prezent, potrivit Companiei Naționale de Admnistrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). 

Reţeaua ar urma să crească anul acesta cu 118 km, potrivit unor hărţi ale CNAIR, consultate de Economica.net. Oficialii de la drumuri mizează pe deschiderea următoarelor secţiuni: Lugoj – Deva, loturile 3 şi 4 (43,2 km), Sebeş – Turda, loturile 1 şi 2 (41,2 km), Autostrada Transilvania, loturile Iernut - Câmpia Turzii (33,5 km).

Unele dintre proiectele menţionate sunt realizate în proporţie de peste 90% (loturile Lugoj - Deva) şi au mari şanse să fie gata anul viitor. Altele nu au nici 50% grad de execuţie. Dacă vor fi deschişi traficului toţi cei 118 km pe care mizează CNAIR, atunci România va încheia anul 2019 cu 925 km de autostradă.

Planurile de dezvoltare prevăd pentru 2020 inaugurarea a încă 89 km. 2020 ar putea fi anul în care România va ajunge la 1.014 km. Planurile includ Autostrada Transilvania, cele trei loturi din tronsonul Suplacu de Barcău – Borş (60 km) și lotul Târgu-Mureş – Ungheni (4,5 km autostradă + 4,7 km drum de legătură); Autostrada Comarnic – Braşov, lotul Râşnov – Cristian (6,3 km autostradă + 3,7 km de drum naţional); Autostrada Lugoj – Deva, secţiunea tunelurilor pentru urşi (9 km).

În 2021 urmează inaugurarea a 92 km, din cadrul proiectelor Drumul Expres Craiova –Piteşti, tronsoanele 1 şi 2 (57 kilometri); Podul suspendat de la Brăila (19 kilometri drum principal + 4 kilometri drum de legătură); Autostrada Transilvania, tronsonul Suplacu de Barcău – Nuşfalău (13 km)

281 km, record pentru istoria României, ar urma să fie inauguraţi în 2022: autostrada de Centură Bucureşti Sud (52 km), Drumul Expres Craiova – Piteşti, tronsoanele 3 şi 4 (64 km), Autostrada Sibiu – Făgăraş (72,5 km), Autostrada Transilvania, tronson Nădăşelu – Meseş (43 km), Centura Bacău (30,8 km, drum nou, din care 16,2 la profil de autostradă), Autostrada Transilvania – Oradea, drum de legătură (18,9 km).

Hărţile nu includ proiectele să fie realizate prin parteneriat public-privat, respectiv Autostrada Ploieşti - Comarnic - Braşov, Autostrada Sudului şi Autostrada Nordului.

Comenteaza