175 de milioane de euro într-un an la Cluj-Napoca din turism. Unde ne poziționăm la nivel național

175 de milioane de euro într-un an la Cluj-Napoca din turism. Unde ne poziționăm la nivel național
| Foto: Visit Cluj

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului (MEAT) a lansat spre consultare publică, „Strategia naţională a României pentru dezvoltarea turismului 2023-2035”.

Documentul planifică o creştere a numărului turiştilor străini la 2,8 milioane în anul 2025, apoi la 3,6 milioane turişti străini în 2030 şi ulterior la 4,6 milioane, în 2035, faţă de 2,64 milioane turişti străini în anul de referinţă 2019.

În vederea fundamentării strategiei, a fost realizată evaluarea sectorului turistic românesc. Această analiză a fost realizată în anul 2018 şi actualizată în anul 2022. De asemenea, strategia îşi planifică şi majorarea încasărilor din turismul internaţional la 1,59 miliarde euro în 2025, la 2,27 miliarde euro în 2030 şi la 2,99 miliarde euro, în 2035, comparativ cu 1,45 miliarde euro în 2019.

De asemenea, autorităţile îşi planifică şi creşterea cheltuielilor medii per turist la 650 de euro în anul 2035, de la 541 euro în 2019.

 Potrivit „Strategiei naţionale a României pentru dezvoltarea turismului 2023-2035”, turismul în România se confruntă cu două mari provocări:

–  turiştii care vizitează în prezent România nu cheltuie suficient la nivelul destinaţiei;

–  nu sunt atraşi suficienţi turişti care au posibilitatea şi dispoziţia de a cheltui mai mult la nivelul destinaţiei (turişti cu bugete mari pentru cheltuieli în destinaţie).

Strategia Naţională a României pentru Dezvoltarea Turismului se concentrează pe trei niveluri, pentru a servi drept ghid pentru dezvoltarea sustenabilă a turismului în România, astfel încât:

– să consolideze în continuare România ca destinaţie turistică bine cunoscută, de talie mondială, pe tot parcursul anului, precum şi ca destinaţie care îndeplineşte standardele UE în ceea ce priveşte furnizarea de produse şi servicii;

– să preţuiască oamenii, tradiţia, locurile, patrimoniul natural şi cultural al României;

–  să crească vizibilitatea şi reputaţia României pe pieţele internaţionale de turism de prim rang

În prezent, Bucureștiul este principala destinație internațională a României, cu aproape 360.000 de turiști străini în anul 2021 (42,8% din totalul sosirilor internaționale). Trei județele din Transilvania (Sibiu cu 54.700 turiști străini, Brașov cu 49.600 de turiști, Cluj cu 44.300 de turiști) și județul Constanța (38.000 de turiști străini) completează top 5. Aceste prime 5 destinații concentrează 65,0% din totalul sosirilor internaționale.

Bucureștiul generează venituri mai mari (1,35 miliarde euro) decât turismul din sectorul privat al tuturor celorlalte orașe din top. Constanța are a doua mare piață HORECA, cu venituri de 188 milioane euro și înregistrează și cea mai ridicată rată de profitabilitate (17%). Cluj-Napoca este pe locul trei în rândul destinațiilor turistice din România, cu venituri de 175 milioane euro, o rată de profit de 13,48% și 6.641 angajați în sector. Urmează Timișoara și Brașov.

Citește aici întreaga Strategie Naţională a României pentru dezvoltarea turismului 2023-2035.

 

Etichete
Comenteaza