Pralinele comercializate în magazine conţin până la opt E-uri

Pralinele comercializate în magazine conţin până la opt E-uri
Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România (InfoCons) a realizat în perioada 10-17 martie un studiu cu privire la informaţiile ce se regăsesc pe etichetele pralinelor şi bomboanelor de ciocolată existente pe piaţă românească.

Au fost analizate 64 de produse tip praline sau bomboane de ciocolată care au ca distribuitor sau ca producător companiile Mondelez, Kandia Dulce, Inter Conecter, Mico Total Distribution, Nardo Trading, Seca Distribution, Maresi FoodBroker, Heidi Chocolat, De Silva Exclusiv, Ferrero.  Greutatea produselor care au făcut obiectul studiului variază între 45 şi 254 g.
 
81,2% din produse au menţionată pe eticheta valoarea energetică, iar aceasta variază de la 430 până la 618 kcal/100 g. 71,8% din produse pe etichetă conţinutul de sare, între 0,01 şi 0,38 g /100 g de produs. 81,25% din produse au conţinutul de grăsime, între 19,5 şi 48,3 g/100 g de produs.

Numărul de E-uri conţinute în produsele ce au făcut obiectul studiului variază între 1 şi 8.  Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor şi serviciilor comercializate pe piaţa românească, derulat de InfoCons în cadrul consorţiului International Consumer Research & Testing, pentru ca alegerea consumatorilor să fie făcută în cunoştinţă de cauză. 
 
Ce conţin pralinele analizate


• 29,68 % au 1 E
• 29,68 % au 2 E-uri
• 17,18 % au E-uri
• 9,37 % au E-uri
• 4,68 % au 5 E-uri
• 6,25 % au 6 E-uri
• 1,56 % au 7 E-uri;
• 1,56 % au 8 E-uri
 
Sursa: InfoCons

Comenteaza