Emoticonul ajunge în dicționare

Emoticonul ajunge în dicționare
Cel mai folosit cuvânt al anului este o imagine, conform celor de la Oxford Dictionaries.

Cuvântul anului nu este alcătuit din litere, ci este o imagine, o pictogramă. Este vorba de un emoticon - chipul cu lacrimi de bucurie.
Dicționarul Oxford propune, în fiecare an, o listă scurtă de cuvinte dintre care urmează a fi desemnat, în urma voturilor, cuvântul anului. Pe lista lista scurtă a ediţiei din 2015 se află cuvinte și expresii ca: "ad blocker" (software folosit pentru a bloca reclamele pe paginile internet), "refugiat", "Brexit" (posibilă retragere a Marii Britanii din UE), "lumbersexual" (tânăr din mediul urban care poată barbă, cu un aspect aparent neîngrijit).
Alegerea făcută de cei de la Oxford Dictionaries este interesantă pentru că reflectă o tendinţă recentă a de a alege cuvântul anului din rândul termenilor asociaţi cu cultura internetului. În ultimii trei ani cuvintele alese au fost: "GIF" (2012) , "selfie" ( 2013) iar, în 2014, cuvântul ales a fost "vape" (termen care se referă la acţiunea de a fuma ţigări electronice). Cuvintele care se regăsesc pe lista propusă de editori sunt din cele care s-au dovedit a fi cele mai utilizate în cursul ultimelor luni, cuvinte a căror rată mare de utilizare în mediul online reflectă tendințele preocupărilor la nivel global, modul și viteza cu care circulă astăzi informații, idei, și, de ce nu, stări de spirit.

"Trăim timpuri în care scrierea cu alfabetul tradiţional întâmpină mari dificultăţi în a satisface cerinţele comunicării din secolul al XXI-lea, bazate pe viteză şi caracteristici vizuale", a declarat Casper Grathwohl, preşedintele editurii Oxford University Press. "Nu este surprinzător faptul că un element pictografic precum emoticonul a început să se evidenţieze şi să umple aceste lacune - este flexibil, imediat şi acoperă foarte frumos multe nuanţe. Ca urmare, emoticonul a devenit o formă de comunicare tot mai des folosită, o formă ce depăşeşte barierele lingvistice", a adăugat Casper Grathwohl.

Când imaginile circulă cu viteza internetului, cuvintele frumos așezate în propoziții și fraze tind să se coaguleze în forme grafice, rapide, directe și eficiente care, asemeni hieroglifelor antice, exprimă înțelesul și nu sunetele.

Comenteaza