Pod sprijinit în proptele de lemn putred: CFR-ul din Evul Mediu

Pod sprijinit în proptele de lemn putred: CFR-ul din Evul Mediu
| Foto: https://www.g4media.ro/

Infrastructura feroviară din România pare ruptă din Evul Mediu. Spre exemplu podul CFR din orașul Târgu Ocna, județul Bacău, este susținut de proptele din lemn de mai multe luni, semnalează G4Media.ro.

Al doilea accident grav între două trenuri s-a produs în țara noastră sâmbătă seara în Gara CFR Galați, unde conductorul trenului R7576 și-a pierdut viața. Pe 13 martie, la Roșiori, un tren de călători a lovit un tren de marfă încărcat cu mașini, iar CFR Călători a negat că ar fi existat un impact.

Între timp, am mai avut și alte evenimente mai mici, respectiv o deraiere de tren încărcat cu tehnică militară, iar despre aceste situații ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu nu a adus explicații care să stea în picioare în fața opiniei publice.

Românii arată cu degetul lipsa investițiilor în infrastructura feroviară timp de 32 de ani, care a început să facă victime în anul de grație 2023. Timp de 32 de ani la CFR banii s-au dus în salarii, prime, ordonanțe, achiziții supraevaluate etc, iar rezultatele sunt vizibile. Din păcate cu prețul vieților omenești. 

Ministrul Sorin Grindeanu a transmis un mesaj de condoleanțe și anunță controale. ”În urma accidentului feroviar din Galați în care conductorul trenului R7576 și-a pierdut viața, transmit sincere condoleanțe familiei îndurerate. Ca ministru al Transporturilor, am decis o serie de măsuri menite să crească nivelul de siguranță al călătorilor, dar și al personalului CFR Călători”, a transmis Grindeanu pe Facebook. 

Acesta vorbește propagandistic despre despre năzuințele ridicării CFR-ului la standarde tehnice în sistemul feroviar care ”să fie asigurate mereu la cei mai buni parametri pentru ca asemenea tragedii să nu se mai repete”. 

Puțin probabil. Deoarece în oraşul Târgu-Ocna din judeţul Bacău, un pod CFR care se află într-o stare vizibilă de degradare este susţinut de luni de zile cu ajutorul unor proptele din lemn care par aproape putrezite. Podul se află pe raza Sucursalei Regionale de Căi Ferate Galaţi – Secţia L 5 Târgu-Ocna şi este tranzitat zilnic de zeci de trenuri. 

Deși cei care locuiesc în zonă au făcut sesizări la CFR cu privire la starea de degradare a podului, CFR i-a asigurat de fiecare dată că totul este în regulă și că pe raza localităţii Târgu-Ocna nu există niciun pod care să pună în pericol siguranţa trenurilor, transmite g4media.ro. 

Grindeanu a transmis că va solicita CFR Călători să demareze urgent o verificare tehnică a materialului rulant feroviar aflat în uz și reexaminarea tuturor mecanicilor de locomotivă începând cu luna aprilie.

Comenteaza