Viceprimar Cluj: "Un kilometru de centură metropolitană costă 27 milioane de euro pe km". De unde scumpirea de 14.8%

Viceprimar Cluj: "Un kilometru de centură metropolitană costă 27 milioane de euro pe km". De unde scumpirea de 14.8%

Viceprimarul Clujului, Dan Tarcea, a dat detalii despre relansarea licitației pentru tronosul 2 al centurii metropolitane. Prețul contractului crește de 147 milioane de euro. 

Cele două tronsoane licitate inițial au fost comasate, iar la valoarea indicatorilor financiari eligibili pentru actualizare din devizul general a fost aplicat indicele de actualizare în procent de 14,8%. Valoarea actualizată a investiției este de 1.145.879.685,65 euro. Valoarea anterioară a fost 998.547.953,25.

"Cele două tronsoane licitate inițial au fost conectate, iar valoarea a fost actualizată cu un procent de 14.8% conform legii. Practic, prețurile au crescut cu acest procent așa cum ne arată și INS. Se mai adaugă, așadar, 147 milioane de euro. 

De asemenea, am integrat toate solicitările de clarificare de la cei ce au fost interesați de cele două tronsoane, 12 pentru un tronson și 16 pentru celălalt, dar din păcate nu au depus oferte. Toate aceste clarificări le-am introdus în caietul de sarcini. 

Este unul dintre cele mai complexe proiecte de infrastrucutră din România - 156 poduri și podețe, 5 tuneluri, ori în România nu prea există expertiză pentru tuneluri auto. Dacă la centura Oradiei avem 6 milioane de euro pe km, la centura Cluului se depășește suma de 27 milioane de euro pe km, toate dealurile din jurul Clujului necesită consolidate majoră, sunt bani cheltuiți care nu se văd pentru că e nevoie de piloni forați. 

Nu pot să vă spun data, pentru că nu știm încă momentul în care va fi vizibilă licitația pe SEAP", a declarat viceprimarul Dan Tarcea, la un post de radio local. 

Pentru tronsonul 1 al centurii, cel de la intrarea în municipiu dinspre Florești, au fost depuse 6 oferte. Câștigătorul va fi anunțat la mijlocul lunii iulie 2023. 

Centura Metropolitană Cluj-Napoca va avea în total 42 de kilometri și o durată de realizare de 4 ani (fiecare etapă). Pe traseul principal și pe drumurile de legătură sunt prevăzute 5 tuneluri de tip cut&cover respectiv galerie cu forare subterană. Pentru prima etapă de realizare a Centurii Metropolitane este prevăzută o lungime de 23,67 km și aproape 20 de kilometri de drumuri de legătură, iar pentru etapa II 18,6 kilometri și aproape 14 kilometri drum de legătură.

Faza I – Centura Metropolitană TR 35, Sector cuprins între km 14+747 (nod 5) şi km 38+418 (nod 18) în lungime de 23,67 km şi Drumuri de legătură în lungime de 19,16 km. Ȋn cadrul  Fazei I  se consideră oportună asigurarea conectivității directe spre Spitalul Regional de Urgenţă, Spitalul Pediatric Monobloc, cât şi legătura cu DN 1N care reprezintă Varianta de ocolire Cluj Est (VOCE), prin nodul 18 (Apahida/DN 1N), ce prevede realizarea podului peste canalul Someş, soluţie ce permite extinderea pistei Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca, considerate ca obiective de importanţă strategică regională.

Faza II – Centura Metrpolitană TR 35, Sector cuprins între km 0+000 (intersecţia cu DN 1-Gilău) – km 14+747 (nod 5 Floreşti) şi sector cuprins între km 38+418 (nod 18)- km 42+130 (nod 20) în lungime de 18,46 km, împreună cu Drumuri de legătură în lungime de 13,17 km.  Ȋn cadrul Fazei II se va asigura conexiunea cu Autostrada Transilvania.” Nota de Fundamentare.

Comenteaza