News alert Veste bună pentru traficul auto spre Baciu! Încă un pasaj, cu sens giratoriu suspendat, prin PNRR. Altul decât Tăietura Turcului

Veste bună pentru traficul auto spre Baciu! Încă un pasaj, cu sens giratoriu suspendat, prin PNRR. Altul decât Tăietura Turcului

Primăria Cluj-Napoca inițiază încă o soluție pentru deblocarea traficului auto pe artera Cluj-Napoca-Baciu.

Consilierii locali vor aproba predarea în administrare către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, a unor sectoare de drum necesare realizării obiectivului de investiții pasaj de legătură între DN 1F km. 4+200-str. Corneliu Coposu. Ce înseamnă acest lucru?

Edilul Emil Boc a explicat că, împreună cu RADP Cluj și Ministerul Transporturilor, cu bani din PNRR, va fi construit un pasaj în zona Tudor Vladimirescu, altul decât cel de la Tăietura Turcului, pentru a debloca traficul auto pe artera Cluj-Napoca-Baciu. Lucrarea ar urma să fie finalizată în 2026.

"Acolo avem o sugrumare de trafic majoră. Va fi un sens giratoriu suspendat, cu un pasaj, și vom vedea cum va fi legat de pasajul de la Tăietura Turcului. Îl facem în completare. Avem susținere financiară. Se va intra pe Coposu și se va ieși în Baciu. Acum, după Consiliul Local, proiectul intră în Studiu de Fezabilitate, după care în lucru, va fi prins în PNRR, și trebuie să fie gata la mijlocul lui 2026", a spus primarul Clujului la radio.

Pasaj Tăietura Turcului 

Execuția pasajului de la Tăietura Turcului presupune 3 ani și 5 luni. Proiectarea și documentația tehnică pentru autorizația de construire presupune 6, respectiv 4 luni. Proiectul început de Primărie, la nivel de studiu de fezabilitate, a fost inclus în proiectul cu finanțare europeană de electrificare a căii ferate Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor. La licitația de proiectare și execuție de peste 2,9 miliarde lei lansată anul acesta de către CFR SA pentru Lot 1 Cluj-Napoca – Aghireș și Lot 2 Agireș – Poieni au depus oferte șase firme sau asocieri de firme. Lucrările la pasajul de la Tăetura Turcului fac parte din lotul 1. În prezent, licitația este în faza de evaluare a calificării și a ofertelor tehnice. 

La licitația „Proiectare și Execuție a lucrărilor aferente obiectivului de investiții ”Electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, Lot 1 Cluj-Napoca – Aghireș și Lot 2 Agireș – Poieni” au făcut oferte următoarele societăți: 
PORR CONSTRUCT – Loturile:1, 2,

  • WEBUILD SPA – MILANO (Leader),SALCEF SPA,Impresa Pizzarotti& C SpA Italia S.p.A. – Loturile:1, 2,
  • FCC CONSTRUCCION S.A. (Leader),CCN ALTYAPI YATIRIMLARI VE INȘAAT ANONIM ȘIRKETI ANKARA SUCURSALA BUCURESTI,Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. – Loturile:1, 2,
  • S.C. Alstom Transport S.A. (Leader),ARCADA COMPANY – Loturile:1,
  • Asociere : Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş. (Leader),MAKYOL Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S. – Loturile:1, 2,
  • ARCADA COMPANY (Leader),S.C. Alstom Transport S.A. – Loturile:2.

În SF-ul realizat de Primăria Cluj-Napoca pentru acest pasaj investiția de realizare a Pasajului de la Tăietura Turcului a fost estimată la peste 20 de milioane de euro. Pasajul trebuie finalizat până în 2026, termenul impus pentru finanțările din cadrul PNRR.

Scopul este descongestionarea şi fluidizarea traficului rutier prin eliminarea blocajelor de circulaţie şi sporirea siguranţei circulaţiei pe traseul străzilor Tăietura Turcului şi Corneliu Coposu, ieşirea spre Zalău, împreună bretelele de racordare necesare. Obiectivul investiţiei prevede o durată normată de funcţionare de minim 100 de ani, de aceea se vor utiliza tehnologii şi soluţii tehnice prin care să se asigure minim această durată de funcţionare.

Acesta vizează sporirea capacităţii de circulaţie prin mărirea fluenţei traficului; eliminarea strangulărilor din fluxul de circulaţie; scurtarea duratei medii de deplasare şi reducerea costurilor unei călătorii; realizarea confortului de circulaţie pentru participanţii la trafic; reducerea numărului de accidente, a noxelor şi protecţia mediului; creşterea confortului riveranilor.

Lărgire pod spre Baciu 

Amintim și că, anul trecut, a fost lărgit podul Cluj-Napoca – Baciu la patru benzi, conform strategiei autorităților de a decongestiona traficul în zonă.

 

Comenteaza