Turnurile de lângă autogară revin în antenția urbaniştilor din Primăria Cluj

Turnurile de lângă autogară revin în antenția urbaniştilor din Primăria Cluj

SDC IMOBILIARE revine la ședința Comisiei de Urbanism cu P.U.Z. – de restructurare urbană-Ansambluri cu funcțiuni mixte, strasa Septimiu Mureşan. Proiectant este firma de arhitectură CONPROEX CONSTRUCT SRL.

''Zona studiata are un potential extraordinar de dezvoltare fiind amplasata in proximitatea strazii  Giordano Bruno, artera principal care deserveste Gara Cluj-Napoca si Autogara Beta, in vecinatatea  platformei industrial Remarul “16 Februarie” si beneficiaza de o pozitie dominanta fiind un capat de  perspectiva de pe podul de trecere peste calea ferata. Complementar locuirii, in zona s-au dezvoltat si functiuni administrative, comerciale si financiare, fie  prin imobile destinate acestor functiuni, imobile mixte sau prin conversia celor existente.  Astfel se doreste restructurarea unitatii industriale studiate in teritoriu urban cu caracter mixt,  rezidential, birouri, comert si servicii'', se arata in documentele publicate de catre municipalitate.

Se propune o structură functională mixtă incluzând locuire colectiva, dotări de interes public  pentru comerț-servicii,spații verzi amenajate cu acces public nelimitat.

Constructiile noi propuse vor avea un aspect arhitectural si dotari corespunzatoare functiunii. Regimul de inaltime va fi variabil:
(1-3S)+P+1E; H max. = 10 m
(1-3S)+P+10E+ER; H max. = 42 m
+Regimul de inaltime reglemetat nu include etaje tehnice. Acestea sunt admise si nu vor fi luate in calculul
inaltimii maxime.

TOTAL NECESAR LOCURI DE PARCARE AUTO : 410
LOCUIRE : Necesar numar locuri de parcare - 300
BIROURI : Necesar numar locuri de parcare - 50
COMERT, SERVICII: Necesar numar locuri de parcare - 60

Accesul auto si pietonal pe amplasamentul studiat se realizeaza din strada Septimiu Muresan. Din strada Septimiu Muresan se propune accesul in cele 2 parcaje subterane propuse. Se propune realizarea unui loc de joaca in zona nord-estica a terenului studiat, in curtile dintre zonele construite se vor amenaja spatii verzi cu plantatii de arbori si arbusti cu dimensiuni medii si mici.

Proiectul a mai fost in comisia de urbanism in 2020: ”PUZ-ul propune o restructurare în acea zonă. E vorba despre ridicarea unui ansamblu mixt format din 2 corpuri A cu caracter rezidențial, cu regim diferit de înălțime, P+10 și etaj retras și respectiv, P+12 plus etaj retras. Ele ar fi unite de un imobil cu parter și etaj cu caracter multifuncțional de spații comerciale la parter, iar etaj birouri. Pe acest corp se propune realizarea unei terase, un spațiu verde de loisir. De asemenea, pe teren va fi amenajat un loc de joacă. Ca și circulații, se propune deschiderea comuncării pietonale între Septimiu Mureșan și Corneliu Coposu și implementarea soluțiilor pentru optimizarea traficului de la intersecția S. Mureșan cu Giordano Bruno. Propunem și amenajarea unei stații de bike-sharing”, a spus proiectantul Andrei Varga.

Comisia a întors din drum propunerea arătând că regimul de înălțime e unul exagerat. Dacă totuși se doresc indici mai mari, atunci investitorul ar trebui să ofere orașului cel puțin un supliment de parcări (încă pe atâtea cât are ansamblul) ca ele să funcționeze în regim de Park and Ride.

Arhitectul șef al județului, Claudiu Salanță, a oferit adevărata bază de negociere pentru oraș în cazul proiectului. ”Această zonă are valențe de modalitate, ar putea să acționeze ca un park and ride, dacă s-ar dubla numărul de parcări. Aici vine traficul dinspre Baciu și cu o astfel de parcare s-ar putea facilta varianta de bike-sharing și asigurarea transportului public către oraș”, a opinat și arhitectul șef al județului, Claudiu Salanță. Marti, 5 octombrie 2021, proiectul va fi rediscutat in Comisia de Urbanism a municipiului Cluj-Napoca.

 

Comenteaza