Turcii vor să facă METROUL din Cluj-Napoca

Turcii vor să facă METROUL din Cluj-Napoca

Două asocieri din Turcia au depus oferte pentru realizarea metroului din Cluj-Napoca. Valoarea totală a investiției este de 9.064.456.067 lei.

1. Gülermak, Arcada, Alstom, Muzeul Național de Istorie a Transilvaniei, Sixense, EPC, Vertatel, TIAB, Total Business Land, DP Cons, Aqua Prociv, Prota Müheldislik, Yuksel, SC Logic IT, Danavi, SC Logic Consult

2. Dogus, Kontrolmatik, Sixense, Prospect Technical Studies, Siemens Mobility, Prelchim, YDA Inșaat, Muzeul Național de Istorie a Transilvaniei, Arhimar, Teknik Muhendislik, Tekfen Inșaat, Tekfen Mühendislik, Pirotehnic OSD, Vertatel, Like Consulting.

Cele două asocieri sunt conduse de constructorii Gurermak și Dogus, dar includ jucători de pe piață precum Siemens și Alstom și constructori români precum Arcada sau Tiab, ambele firme implicate în construcții feroviare.

Amintim că, licitația pentru construirea metroului clujean a fost lansată în luna martie 2022, iar termenul limită inițial pentru primirea ofertelor era 9 mai 2022. Ulterior, termenul a fost decalat pentru final de iunie, iar apoi 22 agust 2022.  Contractul metroului avea o valoare de 6,66 miliarde de lei (1,3 miliarde euro) și se întinde pe opt ani. Licitația a fost suspendată, în luna august 2022, după ce Primăria a primit sesizări oficiale de la mari concerne interesate de realizarea Metroului că nu pot depune oferte în valoarea estimată. Ulterior, indicatorii tehnico economici au fost recalculați, iar Guvernul a aprobat valoarea totală a investiției la suma 9.064.456.067 lei.

Pentru primele 9 stații din proiect (lucrări la structură) este asigurată o finanțare de 300 de milioane de euro prin PNRR. Trenurile metroului din Cluj-Napoca vor circula la un interval de 90 de secunde, iar capacitatea va fi cuprinsă între 15.000 şi 20.000 pasageri, mai puţin de jumătate din capacitatea proiectată pentru Magistralele M5 şi M6 din Bucureşti. „Construcția unei linii de metrou ușor, cu 19 stații subterane în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 sec: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens) și un depou suprateran. Cluj Napoca este al doilea oraş din România după numărul de locuitori, iar valorile de circulaţie pe DN 1 Floreşti – Cluj Napoca sunt comparabile cu cele de pe DN 1 Otopeni – Bucureşti (şosea cu 6 benzi)

Comenteaza