Video Metroul clujean intră în faza subterană. Viceprimarul Dan Tarcea, prezent pe șantier

Metroul clujean intră în faza subterană. Viceprimarul Dan Tarcea, prezent pe șantier

Prima carcasă din fier beton, cu o înălțime de 24,2 metri – echivalentul unui bloc de opt etaje – a fost introdusă în puțul de lansare al metroului. Etapa marchează începutul construcției tunelurilor metroului clujean.

Potrivit viceprimarului municipiului Cluj-Napoca, Dan Tarcea, prezent pe șantierul metroului, structura va asigura peretele de susținere pentru lansarea celor două utilaje de tip „cârtiță”, care vor săpa tunelurile subterane.

Această etapă marchează începutul construcției tunelurilor metroului clujean. Proiectul reprezintă una dintre cele mai importante investiții de infrastructură derulate în prezent în România, cu impact major asupra transportului public din Cluj-Napoca”, a transmis Tarcea.

Etape tehnice

Lucrările pentru puțul de lansare intră într-o etapă de construire a pereților mulați. Aceștia vor avea peste 20 de metri adâncime și vor fi realizați prin săpare mecanizată a șanțurilor verticale, umplerea lor temporară cu bentonită – o suspensie specială ce împiedică surparea solului – și introducerea unei cuști metalice de armătură care asigură rezistența structurii.

Ulterior, șanțurile sunt umplute cu beton, formând o barieră solidă ce stabilizează terenul, etanșează perimetrul și protejează lucrările din interior.

Finalizarea acestei etape va permite începerea excavației propriu-zise și turnarea plăcii groase de beton armat la baza puțului, pe care vor fi montate utilajele de forare TBM. Ulterior, componentele celor două TBM-uri vor fi coborâte în puț pentru a fi asamblate.

Magistrala I de Metrou Cluj este o linie de metrou ușor cu o lungime de peste 21 km, ce include 19 stații subterane, un depou suprateran și două galerii de tunel construite prin tehnologii moderne de foraj mecanizat (TBM) și săpături deschise.

Infrastructura proiectului presupune execuția de tuneluri circulare cu diametrul interior de 5,5 metri, interstații în structură rectangulară, structuri de acces și evacuare, spații tehnice, precum și un sistem de galerii adaptat traseului urban.

Constructorul desemnat este Asocierea MetWorks (Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S., Gulermak Spolka Akcyjna, Alstom Transport S.A. si Arcada Company SA), prin Gülermak Ağır Sanayi İnșaat Ve Taahhüt A.Ș., în calitate de lider.

Comenteaza