Trenul metropolitan prinde viteză! Boc promite documentația în toamnă: Ajungi mai repede la Cluj-Napoca decât din Mănăștur sau Sopor

Trenul metropolitan prinde viteză! Boc promite documentația în toamnă: Ajungi mai repede la Cluj-Napoca decât din Mănăștur sau Sopor

Primarul Emil Boc susține că studiul de fezabilitate pentru trenul metropolitan va fi gata în toamnă și că acesta va ajunge în Cluj-Napoca, din zonele metropolitane, mai repede decât dintr-un cartier în altul.

Primarul Clujului, Emil Boc, a vorbit la ZIUA LIVE despre proiectele ce privesc transportul în Cluj-Napoca și zonele adiacente - metrou, centură metropolitană, pasajul de la Tăietura Turcului, legătura Clujului la autostradă, dar și de trenul metropolitan.

“Mi-ar fi plăcut ca și Centura Clujului să fi fost în același stadiu ca și metroul, și ar fi fost dacă domnul Drulă nu scotea Centura din PNRR, dar scum o să obținem avizul de la Mediu pentru Centură și, încet dar sigur, mergem cu documentația pe masa Guvernului. La partea de pasaj de la Tăietura Turcului e bine că licitația este adjudecată. (...) vom avea în toamnă finalizată partea care ține de trenul metropolitan (documentația - n.r.), care va schimba și el soarta dezvoltării comunitare a Clujului. Avem o zonă de la Huedin la Dej care are un potențial uriaș de dezvoltare, iar partea aceasta de circulație a trenurilor pe distanțele acestea - mai întâi pe cei 49 de kilometri pe care i-am prins în proiect, care va circula din oră în oră sau din jumătate în jumătate de oră, cât se va da frecvența, pentru că eu am insistat să gândim un tren care să circule cât mai des, ca să atragem oamenii, să dezvoltăm zona metropolitană. Deja se dezvoltă - vedeți Apahida și Florești, care sunt legate rutier de Cluj. Dar gândiți-vă ce înseamnă ruta asta, mergând până la Gherla-Dej sau, dincolo, de la Aghireș la Huedin. Adică să ajungi în Cluj-Napoca, pur și simplu, mai repede decât de pe Câmpului, din Mănăștur, sau, știu eu, din Sopor sau din Borhanci. Pentru că trenul va avea acest avantaj - de a circula cu rapiditate. Asta va însemna dezvoltare economică, locuri de muncă, dezvoltarea calității vieții, extinderea zonei metropolitane. Toate aceste proiecte - metrou, tren metropolitan, centura metropolitană, legarea Clujului la autostradă, toate acestea vor oferi încă 50 de ani de libertate Clujului în materie de mobilitate și dezvoltare economică - avem condiții să ne bucuram de viață, de condiții așa cum vedem în Europa”, a spus Emil Boc, vineri, la ZIUA LIVE.

Trenul metropolitan ar urma să acopere întregul coridor feroviar cuprins între halta Nădășel și stația Bonțida, pe o distanță de 43 km, cu 23 de stații. Vor fi construite stații noi, una în Baciu - la parcul industrial Tetarom I și una la podul IRA, dar vor fi modernizate și stațiile deja existente pe traseu.

Ieri a avut loc la Cluj-Napoca o dezbatere publică privind raportul de mediu pentru proiectul de metrou și tren metropolitan (detalii AICI).

Comenteaza