Tensiuni la urbanism. Boc: ”Cred că discut cu comisia de urbanism, nu cu comisia de filosofie a orașului. Căutați-vă alte comisii, mergeți la comisia de salubritate!”

Tensiuni la urbanism. Boc: ”Cred că discut cu comisia de urbanism, nu cu comisia de filosofie a orașului. Căutați-vă alte comisii, mergeți la comisia de salubritate!”

Ședințele de urbanism devin tot mai tensionate, pe măsură ce proiectanții vin cu tot mai multe propuneri urbnistice care întind la maximum gradul de construire a parcelelor, mai mici sau mai mari.

Este și cazul a opt Planuri Urbanistice de Detaliu (PUD) pentru case cuplate pe strada Doinei.

”Sunt 4 PUD-uri la numărul 41 pe strada Doinei, unde se propune pe fiecare parcelă câte un imobil cu două case cuplate. Nivelul de înălțime este parter și etaj, ne încadrăm în indicii urbanistici ai Planului Urbanistic General (PUG), iar accesul se va face de pe un drum în posesia investitorului. De aceea propun două locuri de parcare pentru fiecare imobil, deci patru locuri pe parcelă ”, a explicat proiectantul Ciprian Secară.

”Densitatea construirii în această zonă ne arată că două locuințe pe parcelă sunt prea multe, se poate admite construirea unei singure locuințe. Admitem mai mult doar unde e loc și nu sunt încărcări majore ale traficului. La ce propuneți dvs se adună 32 de mașini la toate cele patru proiecte. Practic ar trebui să lărgiți drumul pentru a avea acces o mașină de pompieri, de gunoi. Aveți pe o porțiune o lățime de 4 m, e prea puțin, iar curba trebuie regândită; nu ai cum să virezi așa”, a spus arhitectul șef al municipiului, Daniel Pop.

A intervenit investitorul care a încercat să explice că se confruntă cu o situație absurdă în privința dotărilor utilitare. ”Vom ține cont de sugestiile comisiei. Pentru obținerea autorizației am dori să ni se ia în considerare drumul la stadiul actual de piatră cilindrată, pentru că fără autorizație nu primim avizele pentru branșamente. Și atunci ce facem, astfaltăm ca să ne dați autorizația și apoi spargem asfaltul să facem branșamentele? E absurd”, a spus Cristian Olinca.

”Pot rămâne și două case pe parcelă și există soluții și pentru acel drum astfel încât să nu trebuiască să asfaltați, apoi să faceți branșamentele”, a început să explice arhitectul Mihai Racu, membru al comisiei.

”Nu, am stabilit reguli clare, nu le tot rediscutăm de fiecare dată să vă conving pe fiecare. Cred că discut cu comisia de urbanism, nu cu comisia de filosofie a orașului. Căutați-vă alte comisii, alt loc de muncă, mergeți la comisia de salubritate. Nu mai am răbdarea asta să vă explic fiecăruia în parte cât e de important să avem curățenie, nu praf și poluare de șantier. Utilitățile sunt fundamentale, infrastructura realizată e condiția A din abecedarul urbanistic. Nu e un moft al primarului, nu vă cere primarul ceva ce nu e în lege”, a izbucnit edilul Emil Boc.

”Am mai avut discuții pe această temă și am stabilit că nu trebuie asfalt, ci poate fi și alt tip de finisaj. Stratul de uzură nu trebuie să fie asfalt neapărat, alții au aplicat astfel de soluții și au obținut și avizele pentru branșamente”, a intervenit împăciutor arhitectul Adrian Iancu.

”Revenind la casele propuse, construcțiile sunt masive, e foarte înghesuit. Se poate lărgi strada la 9 m peste tot?”, a întrebat Daniel Pop. ”Nu, acolo e și o proprietate privată care nu ne aparține”, a răspuns investitorul.

”O cumpărați și puteți rezolva problema, iar atunci aveți dublu de locuințe. Deci ori lărgiți strada, ori faceți locuințe individuale. Comunicați arhitectului șef opțiunea dvs și atunci se merge direct la comisia operativă pentru avizul final”, a concluzionat primarul.

Proiectantul a încercat să ceară lămuri suplimentare despre obligația de a avea stradă de 9 m pe toată lungimea, însă fără rezultat. ”Am închis discuția, am precizat condițiile noastre, la revedere!”, a spus primarul. Discuțiile s-au reluat în aceeași notă câteva puncte mai încolo, la ordinea de zi, când s-a ajuns la celelalte patru PUD-uri de pe aceeași stradă, dar la numerele 45, 47 și 49.

”Parcelele sunt foarte mici; ați ieșit cu etajele în afară față de parter. Au forțat ca să facă, totuși, de o locuință. E prea mult, ar trebui aprobat doar cu o locuință pe parcelă și aceeași problemă de rezolvat cu drumul”, a spus arhitectul Mihai Racu.

”Acea alee e cu sens unic; practic mergeți acasă și rămâneți acolo, că nu aveți cum să ieșiti. Deci e nevoie să rezolvați problema drumului și dvs”, a concluzionat Pop. Proiectul trebuie să revină cu modificări la comisia de urbanism.

Comenteaza