“Suplimente” de două milioane de lei pentru linia de tramvai

“Suplimente” de două milioane de lei pentru linia de tramvai
Modernizarea căii de rulare pentru tramvai Gară – B-dul Muncii costă peste 64 de milioane de lei fără TVA.

Şantierul de la linia de tramvai pe tronsonul II Gară - B-dul Muncii este în grafic. Graficul este pe un calculator al biroului mass media, dar nimeni nu poate scotoci după el. Angajaţii responsabili cu proiectul sunt pe teren şi nu pot răspunde în cifre: cât l-a sută din cei 14,2 kilometri de cale de tramvai au fost modernizaţi sau câţi bani s-au achitat constructorilor.

Lucrările la tronsonul II al liniei de tramvai, proiect finanţat din bani europeni, au debutat în 26 iunie şi au ca termen luna iunie 2013. În luna septembrie şi noiembrie, administraţia locală a încheiat două contracte cu liderul asocierii care se ocupă de modernizarea traverselor, şi a câştigat licitaţia din cadrul proiectului European, Swietelsky Baugesellschaft pentru lucrări suplimentare aferente proiectului. Valoarea acestora este de peste 433.000 de lei, potrit datelor de pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice. Biroul mass media al Primăriei a menţionat, prin purtătorul de cuvânt, că este vorba despre lucrări neprevăzute, însă că nu poate preciza despre ce lucrări este vorba.

Şi pe tronsonul I al linie de tramvai, Bucium-Gară finalizat vara aceasta s-au încheiat două contracte pentru lucrări suplimentare de peste 1,7 milioane de lei, cu aceeaşi societatea care s-a ocupat şi de modernizare. Primăria nu a putut comunica de ce a fost nevoie de intervenţiile respective, după cum a motivat biroul mass media, pentru că angajaţii care se ocupă de proiect din cadrul Primăriei sunt pe teren şi nu pot fi "prinşi" pentru a furniza informaţiile cu pricina. "Lucrările sunt în grafic pe tronsonul doi", a asigurat purtătorul de cuvânt al Primăriei, Oana Buzatu, adăugând că se lucrează după graficul pe tronsoane stabilit cu constructorul în momentul lansării lucrărilor. Acest grafic este însă pe un calculator şi nu se poate scotoci după el, susţine structura de comunicare a Primăriei (deşi nimeni nu i-a cerut un astfel de grafic). Despre stadiul lucrărilor şi a plăţilor, cine doreşte să afle aceste informaţii are de aşteptat, pentru că, momentan sunt la fel de greu de adus la cunoştinţa clujenilor fiind ascunse într-un calculator, iar nici unul dintre cei peste 700 de angajaţi pe care Primăria îi are nu poate să scotocească după ele. Potrivit informaţiilor furnizate de instituţie în momentul demarării lucrărilor pe tronsonul II, graficul de lucrări prevede pentru segmentul Horea - Caragiale - Căii Ferate un termen maximal de execuţie de 10 luni. Aceasta nu înseamnă că vor trece 10 luni până la finalizarea segementului gară - Căii Ferate deoarece s-a lucrat deja câteva luni în cadrul respectivului grafic. Celelalte segmente au termene mai scurte: Căii Ferate - str. Gării - 2 luni, Gării - Maramureşului - 2 luni, Maramureşului - B-dul Muncii - 2 luni şi Bd. Muncii - Cpt. Grigore Ignat - 6 luni. Modernizarea liniei de tramvai este unul dintre cele mai scumpe proiecte cu finanţare europeană din Cluj: lucrările de reabilitare a ambelor tronsoane de tramvai din Cluj-Napoca ar urma să coste aproximativ 130 de milioane de lei plus taxa pe valoarea adăugată (TVA). Valoarea lucrărilor pe tronsonul I este de aproximativ 76 de milioane de lei cu TVA, iar restul sumei va fi plătită de primărie asocierii conduse de Swietelsky Baugesellschaft mbH pentru lucrările de pe tronsonul II.

Reabilitarea în cifre

În total, după ce vor fi încheiate lucrările şi pe tronsonul II, ar urma să fie reabilitaţi peste 24 de kilometri de cale de rulare, dar lucrările prevăd şi refacerea a 2.000 de metri pătraţi de carosabil, refacerea a 26.000 de metri pătraţi de strat de uzură, construirea a 12 peroane de refugiu pentru pietoni şi amenajarea a 3.600 mp spaţiu verde.

 

Comenteaza