Schimbări în proiectul Centurii Metropolitane. Compania de Infrastructură, responsabilă de autorizația de construire

Schimbări în proiectul Centurii Metropolitane. Compania de Infrastructură, responsabilă de autorizația de construire

După ce la finalul lunii octombrie a avizat traseul pentru viitoarea centură metropolitană, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) modifică protocolul de colaborare cu autoritățile locale pentru acest proiect.

Principala modificare este aceea că această instituție se va ocupa de  toate demersurile privind obținerea autorizației de construire, în calitate de beneficiar al lucrării, în baza proiectului pentru autorizarea executării lucrărilor de construire (PAC) predat de către Primăria Cluj-Napoca (PCN).

Asocierea dintre PCN și primăriile Gilău, Florești și Apahida va fi în continuare responsabilă de elaborarea documentațiilor, respectiv studiu de fezabilitate, plan urbanistic zonal și PAC. În ceea ce privește obținerea autorizației de construire, asocierea va fi responsabilă doar să acorde asistență tehnică.

În prezent se lucrează la studiul de fezabilitate pentru centură. În 30 octombrie CNAIR a avizat varianta de traseu pentru Centura Metropolitană aleasă de PCN. Este vorba despre varianta 8 din propunerile de traseu care apar în documentația ”Studiul alternativ de traseu” predată în martie de PCN către CNAIR.

150 milioane de la UE

Centura Metropolitană va avea 38 km, leagă vestul comunei Gilău de Apahida, şi are o alocare financiară de la Comisia Europeană de 150 de milioane de euro, bani care pot fi folosiţi până în 2023.

Licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate, a PUZ şi a detaliilor tehnice pentru autorizarea obiectivului a fost câștigată de firma Explan Cluj-Napoca, dar care s-a asociat cu două societăți din Ungaria, Transinvest Budapest și SpecialTerv, respectiv cu altă companie locală, Cadsil.

Oferta financiară a asocierii câștigătoare a fost de 17,1 milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată, adică 3,7 milioane de euro. Explan este deținută de Petru Ciufudean, un proiectant clujean cu numeroase contracte cu statul la activ. Centura Metropolitană se numește Transregio Feleac  în Master Planul General de Transport, proiectul urmând să fie realizat în două etape.

Drumul Gilău Vest - Cluj-Napoca Vest are 14,1 km şi se intersectează cu Autostrada Transilvania. Acest drum are trei sectoare: centura Gilăului (2,3 km), legătura cu Clujul, prin partea de nord a localităţii Floreşti (9,9 km), şi traversarea Drumului Național nr. 1 până în zona Colina, unde ar urma să facă joncţiunea cu centura (1,9 km).

Cea de-a doua parte, centura Clujului, pleacă din sud-vestul oraşului şi trece prin spatele cartierelor Mănăştur, Zorilor, Bună Ziua, Gheorgheni, Someşeni, până spre Apahida. Acest tronson are 24,2 km şi ar urma să coste 85,7 milioane de euro.

Sectoarele sunt Cluj Sud-Vest - Selgros, cel mai scump, 67 de milioane de euro, respectiv Selgros - Bd. Muncii. Un ultim sector, Bd. Muncii - Apahida, este un drum existent cu o bandă pe sens, care ar urma să fie extins la două benzi pe sens.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Comenteaza