Șantier pe cea mai circulată arteră a Clujului. Cum vor circula pietonii, mașinile și transportul în comun

Șantier pe cea mai circulată arteră a Clujului. Cum vor circula pietonii, mașinile și transportul în comun
| Foto: Planwerk

Primăria anunță începerea lucrărilor la modernizarea Bd. 21 Decembrie, din 15 martie: realizarea de benzi dedicate transportului în comun - etapa 1 (inclusiv lucrări de infrastructură, amenajarea spațiului public, semaforizare, iluminat public, mobilier urban), pe tronsonul cuprins între străzile Buftea și Paris (partea numerelor fără soț).

Având în vedere faptul că lucrările vor începe la trotuar, circulația pietonilor va fi asigurată pe un culoar protejat ce se va realiza pe banda 1 de circulație (banda dedicată pentru transportul în comun). Astfel, transportul în comun va circula pe banda 2 de circulație, la venire spre centru.

Din 16 martie 2021 se va închide circulația pe str. David Ferenc, tronsonul cuprins între B-dul 21 Decembrie 1989 și str. Brassai, pentru modernizare în cadrul proiectului menționat. Lucrările de modernizare infrastructură se vor realiza ulterior modernizării rețelelor electrice.

Bd. 21 Decembrie 1989 din Cluj-Napoca va fi modernizat cu 12 milioane de euro, fonduri europene nerambursabile. Prioritate vor avea transportul în comun și cel alternativ, dar și pietonii. În 9 octombrie, Primăria Cluj-Napoca a eliberat autorizaţia de construire pentru "Modernizare Bd. 21 Decembrie: realizare benzi dedicate transportului public în comun - etapa 1 (inclusiv lucrări de infrastructură, amenajare spaţiu public, semaforizare, iluminat public şi mobilier urban). Investiţie de bază: 30,3 milioane de lei, termen de execuţie, 24 de luni de la data începerii efective a lucrărilor".

Modernizarea Bd. 21 Decembrie se va efectua pe tronsonul Biserica Sfântu Petru - intersecția cu str. Regele Ferdinand. Primăria a solicitat un proiect de la Planwerk, societatea de arhitectură care a regândit și Piața Unirii. Conform planșelor, bulevardul va avea piste de biciclete pe ambele părți ale drumului, iar banda dedicată pentru mijloacele de transport în comun va fi separată fizic de benzile pentru traficul general.

Vor fi plantați arbori, așa cum sunt și pe străzile Horea sau pe Moților. Dispare însă o bandă auto pe sensul spre centru, dar nu și în intersecții, iar în locul parcării din fața bisericii Sfântu Petru ia naștere o piațetă, cu arbori și băncuțe. Odată cu finalizarea lucrărilor de modernizare, bulevardul va fi prima stradă din țară care va avea un sistem de depistare a autovehiculelor care trec pe culoarea roșie a semaforului. Lucrările vor fi executate de societatea Diferit Cluj, cu 11 subcontractori.

Comenteaza