Reîncep lucrările la podul peste Nadăş. Cum este afectat transportul în comun

Reîncep lucrările la podul peste Nadăş. Cum este afectat transportul în comun
Redat circulaţiei la începutul lunii decembrie deşi reabilitarea sa nu era finalizată, Podul Nadăş intră din nou în şantier. Pe durata lucrărilor transportul în comun în zonă va suferi unele modificări.

Astfel, începând de luni, 20 aprilie, de la ora 5:00, se suspendă circulaţia tramvaielor 100 şi 102. Transportul pe linia 100 va fi asigurat, până la terminarea lucrărilor, cu autobuze, în timp ce posesorii de abonamente pe linia 102 vor călători până în Piaţa Gării cu linia 101 de tramvaie, iar în continuare cu linia 100 de autobuze.

Lucrările la Podul Nadăş, parte din proiectul privind reabilitarea tramei stradale adiacente liniei de tramvai, au fost demarate la începutul lunii iulie 2014 şi ar fi trebuit să se încheie în noiembrie. Pe durata lor, circulaţia auto pe strada Oaşului a fost închisă, iar traficul rutier din zonă a fost deviat pe străzile adiacente: Maramureşului, Gării şi Giordano Bruno. 

Mai multe probleme tehnice apărute au dus însă la încetinirea lucrărilor, constructorii dând vina pe condiţiile tehnice impuse, iar nervii clujenilor au fost întinşi la maxim. În noiembrie, din cauză că pentru montarea şinelor este necesară o temperatură de 17 grade, aceştia s-au văzut nevoiţi să apeleze la soluţii provizorii pentru a reda circulaţia pe timpul sezonului rece.

Traficul rutier a fost reluat la începutul lui decembrie, dar odată cu venirea primăverii şi a temperaturilor pozitive a venit timpul să fie înlocuită soluţia provizorie cu cea definitivă.

Refacerea Podului Nadăş face parte din proiectul de reabilitare a tramei stradale de acces la zona industrială, în cadrul căruia mai sunt cuprinse podurile peste Valea Chintăului, canalul Morii şi cel de pe strada Horea. Ele vor fi modernizate complet, inclusiv în ceea ce priveşte iluminatul stradal sau mobilierul urban necesar. Lucrările sunt realizate de către firma ARL Cluj, iar valoarea lor se ridică la 6,27 milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată.

Comenteaza