Război total între Emil Boc şi fostul ginere al lui Ioan Rus

Război total între Emil Boc şi fostul ginere al lui Ioan Rus

Sile Pușcaș se răzbună pe primar, după ce Emil Boc i-a stricat planurile cu un teren din Zorilor, pe care primăria l-a expropriat. Acolo era prevăzut un bloc, dar municipalitatea va amenaja un parc.

Prin avocatul Călin Stegăroiu, Sile Puşcaş solicită, printr-o plângere prealabilă înaintată Consiliului Local, revocarea donaţiei către municipalitate a terenului, acum drum, care trece prin faţa centrului comercial Platinia. "Revocarea prevederilor art. 1 alin.4 privitoare la instituirea unei obligaţii de amenajare a drumului în sarcina beneficiarilor PUZ şi cedarea cu titlu gratuit către municipiul Cluj-Napoca a terenului şi a investiţiilor realizate.

Se mai solicită revocarea în parte a prevederilor HCL 244/2015 privitoare la amenajarea drumului şi a încheierea în formă autentică a contractului de donaţie a imobilului amenajat şi predarea drumului către UAT Municipiul Cluj-Napoca", se arată în documentele publicate de primărie. 

Parcul din Zorilor, exproprieri cu scandal

Viitorul parc de pe strada Observatorului se va întinde pe o suprafață de 1,2 hectare. Municipalitatea vrea să planteze 180 arbori și 240 arbuști, pe lângă cei existenți şi să amenajeze spații de joacă pentru copii, zone de recreere și fitness în aer liber.  Sistemul inteligent de irigație va reduce costurile de întreținere și va păstra vie vegetația în timpul perioadelor secetoase. Proiectul include și un nou sistem de iluminat prevăzut, cu tehnologie led și telegestiune, similar cu sistemele utilizate în alte proiecte cu fonduri europene implementate. Întreaga infrastuctură tehnico-edilitară va fi amplasată în subteran, iar amenajarea parcului, abordată într-o manieră integrată, cu atenție la deplasările pedestre și velo. 

Terenul nu este însă unul public, ci a fost expropriat de la firma Florisal SA, deținută de omul de afaceri Sile Pușcaș. Conform evaluării, valoarea terenului expropriat ajunge la suma de 10,911,818 lei. 

În luna iulie 2019, primarul Emil Boc anunța că Primăria va face trei parcuri publice noi în oraș, în Bună Ziua, în Zorilor, dar și Parcul Est, în zona lacurilor din Gheorgheni. Locurile de amplasare au fost alese în urma unui studiu de oportunitate realizat de firma Conpac Arhitect. Două dintre locațiile anunțate erau însă în proprietate privată, iar proprietarii terenurilor ameninţau că vor da primăria în judecată.

Astfel, pe lângă Florisal SA, care riscă să rămână fără cei 12.000 mp din Zorilor, și Compexit Trading, unde acționar este senatorul Marius Nicoară, riscă să rămână fără peste 4.000 mp de teren afectat de viitorul parc propus pentru zona Bună Ziua. Proprietarii terenurilor au argumentat că locurile nu sunt potrivite pentru aceste investiții și că primăria va ajunge să plătească milioane de euro despăgubiri pentru acele terenuri.

Primarul Emil Boc a replicat atunci că: ”Știam că în momentul când ne propunem să construim spații verzi în oraș cineva va fi nemulțumit. Aceste terenuri au fost alese conform unei proceduri transparente, habar nu aveam cine sunt proprietarii. Paradoxal, la nivel personal vă cunosc pe toți și am tot respectul față de dumneavoastră. Practic acum ne contestați faptul că am fost prea transparenți, am făcut o procedură care să ne ajute să identificăm o locație, așa cum facem și în alte locuri în oraș, în Bună Ziua, pe Mărginașă.

Poate că și eu ca și proprietar aș fi la fel, aș spune de ce eu. Pentru că o expertiză independentă ne-a spus că acolo este locația potrivită pentru un parc în Bună Ziua, după cum ne-a identificat o locație pentru un parc și în Zorilor și Europa, cu un alt scandal probabil. Locația e vizavi de Spitalul de Recuperare. Îi cunosc și pe acei proprietari, (n.r. firma lui Sile Pușcaș), îi respect, au făcut Platinia, au realizat niște lucruri fantastice în oraș, pot să beau o cafea cu domniile lor, dar noi avem obligația să asigurăm prevalența interesului public în raport cu interesul privat”.

Între timp, problema parcului a fost soluţionată în instanţă şi a fost lansată licitaţia pentru execuţia lucrărilor. Valoarea contractului este de 7.086.349 lei.

„Teritoriul reglementat prin PUZ cuprinde Calea Mănăştur (tronsonul de la nr. 1 până la intersecţia cu str. Câmpului) , Calea Moţilor (tronsonul de la nr.86 până la nr-. 147), str. Mărginaşă (tronsonul de la nr. 1 până la intersecţia cu str. B. P. Hasdeu), arteră de legătură între Calea Moţilor şi str. Uzinei Electrice, precum şi parcelele adiacente acestor străzi.

Prin PUZ se propune modernizarea şi dezvoltarea circulaţiei pe direcţia est-vest, Calea Mănăştur – Calea Moţilor (până la intersecţia cu str. Clinicilor) şi pe direcţia nord-sud, podul Garibaldi – strada Mărginaşă, în vederea devierii unei părţi a fluxului rutier în afara zone centrale a municipiului Cluj-Napoca, cât şi realizarea de alternative la utilizarea autovehicului personal, prin realizarea de piste de biciclete şi benzi dedicate pentru transportul public, sprijinind astfel reducerea congestiei traficului în zonă şi tranziţia către o economie cu emisii scăzute de dioxid de carbon”, se arată în referatul de aprobare.

Lărgirea Căii Mănăştur - Moţilor 

Lucrurile se complică după plângerea de revocare, deoarece zona Platinia urmează să intre în modernizare, străzle din jur fiind incluse în proiectul ce prevede lărgiea Căii Mănăştur - Moţilor. 


Reglementări propuse:

Calea Mănăştur 

tronsonul str. Câmpului – str. Govora – se menţine ampriza existentă; tronsonul str. Govora – Calea Mănăştur nr.5: 4 benzi auto, 2 benzi de biciclete la nivelul carosabilului, trotuare cu lăţime variabilă şi spaţii verzi plantate.
În zona campusului USAMV se propune realizarea unei staţii de transport public, retrase faţă de circulaţie;
Tronsonul Calea Mănăştur nr.5 – Calea Mănăştur nr.1: 5 benzi auto, 2 benzi de biciclete la nivelul carosabilului, trotuare cu lăţime variabilă.

Calea Moţilor

tronsonul Calea Moţilor nr. 118 – Calea Moţilor nr. 124: 5 benzi auto, o bandă de biciclete la nivelul carosabilului, trotuare cu lăţime variabilă, spaţii verzi plantate;
tronsonul Calea Moţilor nr. 100 – Calea Moţilor nr. 118: 4 benzi auto, o bandă de biciclete la nivelul carosabilului, trotuare cu lăţime variabilă, spaţii verzi plantate şi alveolă staţie de transport public pe latura nordică (în dreptul nr. 104-108);
tronsonul Calea Moţilor nr. 94 – Calea Moţilor nr. 98: 4 benzi auto, o bandă de biciclete la nivelul carosabilului, trotuare cu lăţime variabilă, spaţii verzi plantate;tronsonul Calea Moţilor nr.86 – Calea Moţilor nr. 92: 4 benzi auto, trotuare cu lăţime variabilă;

Str. Mărginaşă

tronsonul str. Mărginaşă nr. 1 – nr.3: 3 benzi auto, trotuare cu lăţime variabilă;
tronsonul str. Mărginaşă nr. 5 – nr.17: 2 benzi auto, trotuare cu lăţime variabilă;
Artera de legătură între Calea Moţilor şi str. Uzinei Electrice: 4 benzi auto, 2 benzi de biciclete la nivelul carosabilului, trotuare cu lăţime variabilă şi spaţii verzi plantate. Spre intersecţia cu Calea Moţilor sunt prevăzute 5 benzi auto, iar pe latura estică a arterei este propusă o piaţetă publică.

Strada Uzinei Electrice se menţine ampriza existentă;

Parcelele adiacente străzilor reglementate prin P.U.Z. își mențin încadrarea funcțională stabilită prin P.U. G. În vederea realizării legăturii cu str. Uzinei Electrice, este propusă o străpungere, cu afectarea fondului construit de pe str. Ilie Măcelariu nr. 37 şi 39A, iar pentru realizarea piaţetei de pe latura estică a arterei de legătură Calea Moţilor – str. Uzinei Electrice, este afectat fondul construit de pe Calea Moţilor nr. 120-124 şi parţial fondul construit de pe Calea Moţilor nr. 118.

Comenteaza