RATUC ajunge în comunele limitrofe. Va face faţă?

RATUC ajunge în comunele limitrofe. Va face faţă?
În câteva săptămâni, RATUC va deveni societate pe acţiuni, urmând ca primăriile care au aderat la Asociaţia de Transport Metropolitan să asigure atât traseele cât şi frecvenţele de operare în aria Cluj- Napoca, Floreşti, Feleacu, Chinteni, Apahida şi Baciu.

Consiliul Judeţean a acceptat să scoată de la licitaţie o parte din traseele intrajudeţene, în ciuda contestaţiilor lansate de firmele de transport. E vorba despre rutele din imediata vecinătate a municipiului: Floreşti, Chinteni, Apahida, Baciu şi Feleacu. Regia Autonomă de Transport Urban Călători (RATUC) ar urma să preia aceste trasee în calitate de operator al Asociaţiei de Transport Metropolitan. În cel mult câteva săptămâni se vor definitiva actele pentru transformarea RATUC din regie în societate pe acţiuni. Cel mai probabil, RATUC va începe să opereze pe aceste trasee, chiar de anul acesta, din decembrie.

Consiliul Judeţean a dat curs solicitării primăriilor din vecinătatea municipiului Cluj-Napoca şi a scos, din pachetul general de trasee intrajudeţene, rutele Floreşti, Chinteni, Apahida, Baciu şi Feleacu. Acestea vor fi atribuite, în mod direct, Regiei Autonome de Transport Urban Călători (RATUC), având în vedere că aceasta va avea calitate de operator al Asociaţiei de Transport Metropolitan.

Preşedintele Consiliului Judeţean, Horea Uioreanu, a atras atenţia că pachetul general de trasee intrajudeţene va fi scos la licitaţie luna viitoare, iar în cazul în care Asociaţia de Transport Metropolitan nu îşi va regla întreaga documentaţie ce vizează transformarea RATUC în societate, cele cinci comune vor rămâne fără mijloace de transport în comun. „În licitaţie vor intra toate celelate trasee din judeţ, mai puţin cele din comunele Floreşti, Apahida, Feleacu, Chinteni şi Baciu. Dacă RATUC nu va fi în măsură să opereze pe aceste rute din momentul în care se va finaliza licitaţie, oamenii din aceste comune vor rămâne fără transport", a subliniat Uioreanu.

Directorul RATUC a explicat că nu există nici un pericol ca oamenii din aceste localităţi să rămână fără transport. „Noi lucrăm deja la documentaţia pentru trasformarea regiei noastre în societate pe acţiuni. Nu ştiu exact cât va dura procedura, însă nu cred că mai mult de câteva săptămâni. Oricum, firmele care operează în prezent pe aceste rute au licenţe până în decembrie 2013. Nu cred că licitaţia se va termina, oricum, mai repede de luna decembrie. Până atunci, cu siguranţă vom fi şi noi gata cu toate actele, astfel încât să putem intra cu maşinile noastre", a precizat Liviu Neag.

El a subliniat că după ce regia se va transforma în societate pe acţiuni, toate directivele vor veni strict de la membrii Asociaţiei de Transport Metropolitan. „Ei ne vor spune ce avem de făcut. Noi nu vom mai putea hotărî nimic pe cont propriu. Primăriile care sunt parte din această Asociaţie ne vor oferi toate directivele privind rutele de operare, frecvenţele, absolut tot ceea ce va ţine de activitatea noastră. RATUC devine operatorul acestei Asociaţii, ca atare, deciziile nu ne vor mai aparţine", a spus Liviu Neag.

Hotărârea Consiliului Judeţean privind scoaterea acestor rute din pachetul general de trasee intrajudeţene a fost contesată deja de cinci operatori privaţi de transport: OvidTrans, Fany, MV Trans, GVP şi Favorit Trans. Acestea au cerut Prefecturii Cluj aviz de nelegalitate pentru hotărârea emisă de Consiliul Judeţean. Preşedintele Horea Uioreanu afirmă că înţelege nemulţumirea acestor firme dar că trebuie să se înţeleagă că această Hotărâre deserveşte intereselor comunităţilor locale. „Noi ne-am făcut datoria şi am dat curs solicitării venite din parte primăriilor. Prefectură poate controla legalitatea acestui act, desigur, dar nu cred că se mai poate schimba ceva. Ne-am dori ca această Asociaţie să funcţioneze, în beneficiul cetăţenilor, acesta este scopul, însă, dacă mă întrebaţi pe mine, nu ştiu dacă RATUC va face faţă", a spus Uioreanu.

Comenteaza